Du bør også have i baghovedet at priserne på V70 er rigtig langt nede. Hvis du kigger på afskrivningerne på en bil fra 1996 så står de jo heller ikke helt stille.
Du får ikke meget for den hvis du skal af med den om 3 år - der er ingen forhandlere der vil købe den (med mindre du køber en anden hos dem - og det bliver ikke meget du får så)
En bil som denne
http://www.bilbasen.dk/brugt/bil/volvo/ ... ut/1168741 vil du kunne køre i i min. 10 år(allright - jeg ved ikke om den kan løbe 670t km....) - og hvis du skrotter den dér afskriver du måske ca. 850,- pr måned(hvis du f.eks. får den til 100.000,-....). Du binder lidt flere penge i den - men jeg vil også påstå at du får fuld køreglæde ved sådan en vogn. (Ikke at du ikke får køreglæde i en V90 fra 96 - men du får altså ikke samme sikkerhed (antal airbags (og er de skiftet på den fra ´96.....), måske ESP osv)
Jeg har selv handlet V70 privat for kort tid siden og sparet rigtig meget - find de biler du er interesseret i, bestem dig for hvor meget du vil give og skriv en mail hvor du pænt gør opmærksom på at hvis det skulle vise sig at de finder ud af at de har prissat deres køretøj for højt er du interesseret i at komme ud at kigge på den hvis den kommer ned omkring * . * ,- Det virker - og tag bare godt fat
Den jeg har linket til er bare et eksempel , der er masser af dem til salg - jeg ved ikke om der er andre til salg der er billigere i udgangspunktet - det må du selv søge. Med det antal km du kører giver en 2,4 benzin ikke rigtig mening i min optik - det du sparer på indkøbsprisen, æder sig rigtig hurtigt væk på benzinøkonomi.(Du kan vel spare omkring 25.000,- /år på den konto?)