Hej VolvoTossen og Klågem!
Mange tak for svar - og jeg tror mindsanten I har fat i noget med jeres forslag!
Først tjekkede jeg den stikforbindelse, som Klågem anbefalede - men jeg kunne umiddelbart ikke få den lokket i gang, selvom jeg mengelerede med det 4-polede stik nede under det lille brønddæksel i bagagerummet.
Jeg fulgte Klågems fif med at fylde tanken HELT op, og så ellers prøve at starte bilen under forskellige temperatur- og fugtforhold (satte sågar vækkeuret til at ringe kl. 3 om natten, for at prøve at starte

)
Status er:
Når den er på halv tank, starter den 1 ud af 12 gange - i hvert af de 12 gange har jeg haft 5-6 startforsøg.
Når den er på fuld tank, har den startet 8 ud af 9 gange - i hvert af de 9 gange har jeg haft lige fra 1 startforsøg, til en 2-4 stykker - det lader til at den lige skal bygge tryk op.
Ovenstående forsøg er alle lavet om natten, tidlig morgen, eller sen aften (den vil næsten altid starte når solen har bagt på den, uanset tankniveauet).
Endnu engang mange tak - det lader til at mysteriet er meget nærmere en løsning nu
Mvh Rune