Hej Kingo og Pede,
Tak for ordene, jeg har haft noget tid til at se på bilen idag. Update er efter jeg skiftede sonden i sidste uge kørte jeg en tur efter 5km kunne den slet ikke trække og røg sort lugtede af bénzin. Fik den humpet ind til siden og startede den dagen efter den gik perfekt på alle cylindre i 6-8 min. Derefter humpede den og rallede. Jeg prøvede så idag at køre i den, og den kunne slet ikke trække og samme ralle problem. benzin lugt igen sort i udstødningen. Jeg tænkte at nu var det på tide med den maf måling i tomgang viste den 1.73 når den efter et stk kunne holde sig i tomgang i delgas omkring 2.7 og mere derop af omkring de 3.1 V. Jeg tænkte at det måske også lige var en god ide at måle på motortempsensor...den lå på 360 ohm ved motortemp på ca 45-50 grader som jeg mærkede det med hånden-på køleslanger.
Jeg tror de værdier fra maf er ok hvad siger du Pede?
Jeg vil selv mene at værdierne fra kølesensor er for lave, og forresten begyndte elvingen at starte af sig selv. Har i nogle data på den motor temp sensor+?"ud fra linket jeg har fundet senere står der måling er imellem ben 2&4 og den har jeg gjort. holder ikke kravene.
Koderne som jeg har aflæst idag er 123 231 521. Har læst dem af 2 gange og forsøgt at holde knappen nede i ca 9 sek, men kan ikke slette lamda lampen.
Er nok kommet til den motorsensor skal skiftes, også skal muligvis pcv udluftningen også kontroleres---
Ser frem til råd.
Mvh
Svb79.
Ps: Jeg kunne ikke uploade mit link her, men deler linket om på Youtube. http://www.youtube.com/watch?v=V6mReW5B ... e=youtu.be