Klågem skrev:Jeg ville nok passe på med at bruge aftrækkeren. Jeg ville hellere sætte fiberhjulet i spænd og så knalde knasten en på skalden med en messing eller kobberhammer.(for ikke at ødelægge gevindet på knasten).
Jeg ville ikke have betænkligheder med at tage takthjulet fra en anden motor (hvis det er i orden). Men husk at tage stålhjulet med også. Det er jo et sæt
Du er da helt afmarcheret her! Vold har jo aldrig løst noget som helst. Der skal bruges en aftrækker - takthjulene på en B18/B20 er med vinklede tænder - så slår man på sagerne er man da fuldstændig sikker på, at selv et splinternyt takthjul vil gå i stykker.
Sikke et råd!.. Suk..
Søren B:
Du skal bruge BÅDE en aftrækker og et stykke værktøj til at montere det "nye" fiberhjul også. Når du skriver aftrækker, går jeg lige nu ud fra, at du mener en ORIGINAL aftrækker - lavet til netop denne operation - du kan IKKE gøre det med en "alm." aftrækker.
For at bytte takthjul (pluralis) kræves i alt 4 special-værktøj - et til hver operation - til hvert takthjul.
Kan man bruge et allerede brugt takthjul? - Ja, ingen problemer - men hvordan ved du at dit nuværende er slidt og trænger til udskiftning?
Her:
http://volvo1800pictures.com/document/v ... A_B20B.pdf
- se side 27 i PDF filen - kan du jo endda "gratis" læse Volvo's helt egen originale Service hæfte for netop den operation.
Så har vi problemet igen - Volvosnak.dk er sat op til alt for latterlig filter-sortering af texten - så der kan ikke skrives ord der KAN betyde "frække" ord på engelsk - Tåbeligt at I ikke har fået rettet det endnu!
I linket ovenfor, skal du der hvor der er sat en stjerne "*" - udskifte denne med følgende "d o c u m e n t" - og gøre det UDEN mellemrum imellem bogstaverne. Se, forum-serveren opfatter nemlig ordet "dokument" - skrevet med c istedet for k, da det er engelsk - som ordet c u m.
Hurra - få det nu for dælen løst ADMIN! - Og slet lige de 4.500 inaktive brugere samtidigt..
Til "alle": Alle 4 korrekte specialværktøj kan mod behørig kontant deponering lånes her af mig - Du betaler frakt begge veje, naturligvis.