Motorskift...

Motor, gearkasse, drivaksler og bagtøj.

Redaktører: Anders_H, Hr. SmåSur, Kristian

Motorskift...

Indlægaf volvo940TD » tors jul 15, 2010 20:13 pm

hej jeg skal have skiftet motor i min volvo 940 TD og mit spørgsmål er "kan man sætte en turbo over på en dieselmotor der ikke har turbo org.???" :?:
volvo940TD
Ny bruger
Ny bruger

Re: Motorskift...

Indlægaf Umulius » søn jul 18, 2010 0:04 am

Hejså
det skal du passe meget på med , pga. mange motor ude turbo er der ikke tryksmør under stempel til af køle dem ned , ( kan selvfølglig ikke husk ved det rigtig hedde lige nu ) :(
Umulius
Superbruger
Superbruger

Geografisk sted: Viborg

Indlægaf volvo940TD » søn jul 18, 2010 19:51 pm

Kan jeg så evt bruge stempler og topstykke fra diesel motoren uden turbo og sætte over på min egen ??
volvo940TD
Ny bruger
Ny bruger

Indlægaf cfonsskov » tirs jul 20, 2010 22:02 pm

Stemplerne er de samme, men toppen har en belægning på udstødningsventilerne, så de bedre holder til varmen, men det er ikke absolut nødvendigt.

Og som Umulius skriver har turboblokken oliesprøjt/køling af stemplerne, og det har den alm blok ikke. Men jeg har før lavet det er par gange, uden det var et problem, men du skal have oliekøler på, og så er jeg ikke sikker på om den kan holde til en tur gennem alperne med campingvogn bag på... Men med alm kørsel uden stor belastning sker der ikke noget.

Men hvorfor skal du have ny motor i?

Hvis den gamle er slidt, er det ofte nok med en honing og nye stempelringe, da det somregel er dem der bliver slidt og defekte. Og så evt. en renovering af toppen.
cfonsskov
Bruger
Bruger

Geografisk sted: Als

Tilbage til Motor, Gearkasse og Bagtøj