Sidste gang var det ang. noget ombygning af en Amazon.
Bilen er i hus men der er ikke sket så meget med den da jeg er startet på studie igen, den skal nu "bare" samles, smøres, males og alt det sjove
Men jeg har et spørgsmål ang. b18'ern. Jeg syntes ikke at kunne finde en b18 turbo motor, husker den skal hede b18et (eller er jeg helt galt på den?)
Men har fundet mange der kører med dem og mange der snakker om dem. Oprindeligt ville jeg have brugt en b20 men læste mig frem til at 18'ern er bedre pga. bedre køl.
Men der har ikke været ret meget hjælp at hente på de forskellige sites så nu smider jeg bomben her.
Tager man "bare" en b18 og knalder tryk på den med en hvilken som helst volvo turbo eller skal der en støre modifikation til?
Det skal siges at blokken vil få hele turen, bearbejdning, afbalancering, knast etc.
Manifold vil jeg selv stå for at lave efter alle kunstens regler.
Men hvad skal jeg kigge efter og hvor? jeg er en glad gør-det-selv mand så af skulle genbruge og modificere gamle ting er helt ok med mig.
Har rodet rundt på diverse svenske sider, men som en indfødt jyde har jeg sq nogle gange svært ved at kunne følge med i svensk
Og vil slutteligt sige at jeg har ingen interesse i at høre (Det må du ikke, det er synd og hvad der ellers kunne ligge og lure) for jeg tager forbehold for alt og betaler prisen for at få alt gjort lovligt på gaden.
Jeg mangler bare de sidste "specs" for at kunne drive resten igennem hos synshallen og skat og hvem der eller skulle have noget at skulle have sagt.
mvh. Michael Christensen