Volvo 760 GLE 2.8. bagtøj?

Motor, gearkasse, drivaksler og bagtøj.

Redaktører: Anders_H, Hr. SmåSur, Kristian

Volvo 760 GLE 2.8. bagtøj?

Indlægaf ScubamanDK » lør dec 11, 2010 17:16 pm

Hej Alle,

Jeg har følgende problem: når jeg holder stille og sætter bilen i D (automatgear) og derfra accelerer fra 0 til ca 20-30 kmt. så kommer der en rysten og rumlen som jeg kan lokalisere til at være i området at højre baghjul,.. lige så snart den er lidt oppe i fart så forsvinder det. bilen er med multilink

2 spørgsmål hertil.. 1. nogen forslag til hvad det kan være? 2. jeg bor i Århus området og er der nogen der kender til en "ekspert" hvor jeg kan få kigget på den? bilen er generelt i super stand men har nogle småting jeg gerne vil har kigget på ved en som virkelig kender til volvo.

Mvh og go jul til alle
Rune
ScubamanDK
Ny bruger
Ny bruger

Re: Volvo 760 GLE 2.8. bagtøj?

Indlægaf Klågem » lør dec 11, 2010 17:21 pm

Jeg hænger mere til midterlejet på kardanen.
Klågem
V70 III D5 momentum 185hk 6 gears aut. 08´
Billede

PPC-fejlkodelæser
Icarsoft VOL II

Tidligere biler:
Volvo v70 II D5 185 hk Millennium auto 2006
855 2,0 T5 263HK 382NM 94´
765 2,3 TIC 90´
745 Gle 86´
744 Gle 84´
744 Turbo 84´
121 quick 67´
Brugeravatar
Klågem
Elitebruger
Elitebruger

Geografisk sted: 9690-Jammerbugten

Indlægaf ScubamanDK » søn dec 12, 2010 15:45 pm

Tusind tak for hurtig info:) Tjekker det på mandag.
ScubamanDK
Ny bruger
Ny bruger

Indlægaf johqui » tors dec 16, 2010 21:49 pm

Har den aut. niveauregulering, der ikke mere er på toppen og synker for meget? Jeg har engang haft en 940 med multilink og aut. niveauregulering, der sank for meget under acceleration. Den rumlede også under acceleration i starten. Fik både efterset lejer og afbalanceret kardanakslen uden forbedring. Men det forsvandt, da jeg fik udskiftet niveaureguleringen og vognen fik sin normale højde.
Venlig hilsen
Johnny
245 D6 '81
740 Turbodiesel intercooler' 87
940 Turbodiesel intercooler '96
V70 D5 AWD aut. '06
johqui
Elitebruger
Elitebruger

Geografisk sted: 6000

Indlægaf ScubamanDK » fre dec 17, 2010 16:55 pm

johqui skrev:Har den aut. niveauregulering, der ikke mere er på toppen og synker for meget? Jeg har engang haft en 940 med multilink og aut. niveauregulering, der sank for meget under acceleration. Den rumlede også under acceleration i starten. Fik både efterset lejer og afbalanceret kardanakslen uden forbedring. Men det forsvandt, da jeg fik udskiftet niveaureguleringen og vognen fik sin normale højde.
Venlig hilsen
Johnny

Se det er måske heller ikke et helt dumt bud du kommer med der. Imens der har været meget sne kørte jeg med en en sandsække jeg smed i bagagerummet,. Og har lagt mærke til at efter jeg tog dem ud så er problemet blevet noget noget mindre.. Så har i hvert fald også inflydelse at jeg tilføjer vægt bagtil.

For at være helt ærlig er min forstand på volvo ikke stor, og ej heller den bedste gør det selv mand med biler når der skal skrues på dem i mekanisk omfang. Derfor ku det være super dejligt hvis man evt. kunne finde en "ekspert" i Århus området som kunne se bilen og lave/rådgive mod betaling.

Så,. er der nogen der kender til en dygtig volvo entusiast evt. i mit område der kunne være interesseret i at kigge på den hører jeg gerne fra dem.

Må indrømme jeg er faldet lidt for den her bil og syntes det kunne være super fedt med tid at få den op i en stand så man kan køre rundt i den som en hverdags "klassiker": Syntes den fortjener at jeg gør det for den da den er i rigtig rigtig fin stand og (som jeg kan se det) ikke kræver meget for at få tilbage i "mint condition". kan bla. nævnes at i år 2000 blev den af forrige ejer bla. lavet for over 40000 i forbindelse med ny motor kom i. Som jeg kan tyde af papirer er en "B280E".. og trods ry så kører den bare helt utroligt dejligt, og intet at komme efter der.. endnu :P
ScubamanDK
Ny bruger
Ny bruger

Tilbage til Motor, Gearkasse og Bagtøj