Det er en 145 sport årg 73 med kun 152 t.km på klokken, som nyeligen er blevet importeret. Nå men så til det problem som er ved at drive mig til vanvid og Jeg må lige indrømme først at Jeg er udlært Volvomek tilbage i 70erne. Den el sløv, dvs. den skal piskes for at komme op på 100 kmt og hvis man kører 80 kmt på lige vej og den kommer ned på 75 så må man ned i 3 gear for at få den op på 80 igen.Og den den går vel at mærke på alle 4 cyl. og det er jo ny type SU så ik noget med at foreslå noget med gummembram (men det føles ligesådan) nå og så kan den heller ik gå i tomgang, dvs. hvis den kommer under ca 1200-1000 omdr. så dør den fuldstændig. Og når man så vil starte den igen så sker der ikke noget før motoren har mølleret rundt i et godt stykke tid, så begynder den så at humpe igang og det hjælper så at pumpe med speederen.
Nå. hvad har Jeg så gjort for at løse problemet : Jo Jeg har skiftet karb. og manifold (troede der var en revne mellem inds. og udst. da den engang imellem giver en kæmpeknald i udst. når den dør). Har også skiftet bensinpumpe - komplet tændsystem og checket om knast er ok. Jeg har også prøvet at køre med bensin fra en dunk og direkte over i karb. og ligeledes fra en dunk og op i bensinpumpe.
Jeg har prøvet at skrue den op i tomgang, dvs. ca 1500 omdr. så sker der det at den går i ca. 2 min og så falder omdr.tal lidt og så dør den pludseligt.
HJÆLP !!!!!!!
Mvh. Niels