Redaktører: Anders_H, Hr. SmåSur, Kristian

Askermedk skrev:15 hva for nogle?

Klågem skrev:Askermedk skrev:15 hva for nogle?
Kompression.
Ingemann skrev:Klågem skrev:Askermedk skrev:15 hva for nogle?
Kompression.
15:1??
Hvis det var mig, ville jeg ikke plane toppen til mere end E-specifikationer. (10,5:1) Du får massive problemer med detonation, og til gengæld næsten ingenting ud af det rent effektmæssigt med mindre vi snakker ekstrem high-performance!
Planslibning er desuden ikke noget man gør selv, og man gør det normalt kun, hvis toppen er skæv.
Hvis er dine planer ellers med motoren?

Askermedk skrev:Rent mekanisk :
Knasten skal være en F eller R - dog ifølge KGtrimning skal man have en stage 2 topstykke for at benytte sig af disse knaster, men det topstykke jeg har er 2mm mindre i udstødningsventiler end den, Betyder det meget?? Kom også gerne med forslag til andre knaster
123 strømfordeler
Takthjul i stål,- hvis det er nødvendigt?
Dobbelt SU karburator.
En af de der lækre udstødningsmanifolde fra KGtrimning,

volvobrynk skrev:Hej
Man kan godt køre med 2 karburatore, su eller Stromberg med en Fknast.
Jeg har en motor stående der har kørt med en Vauxhall karb.
Og min den grønne Amazon har kørt med en Rknast og 2 Stromberg fra en B30. Efter at han havde kørt med webere, fordi han var blevet kaldt til syn. Det kørte den med et år.
Det er et spøgsmål om hvor meget man vil gøre ud af det. Det er meget vigtigt at passe det hele sammen.
Kompression kan både beregnes og måles! Det er ikke svære end msn gør det til.
Min gamle bog om tunning siger; man kan lave en bund solid og stærk med motor med original karburatorene (142s). En evt. opgradering til 2 dobbelte karburatore, vil koste mere end de giver tilbage.
2tommer var den nemmest ombygning jeg har lavet, hvor der var den største forskel. Og til små penge.
Klågem skriver at han har brugt B30 forør på en B20? Hvordan? De B30 jeg har er med 2 forør der er afskilt og med 2 tommer rør fra 2 manifolder?
Jeg

volvobrynk skrev:Engang til for arveprins Knud!
B20 manifold, b20 flange til dobbelt forør, 2x2tommer forør, Amazon samlestykke, 164 potte, 2,5 over bagakslen og lige bagud?
Jeg tror godt jeg kunne bruge et billede. Eller en håndlavet tegning.
Hvem skulle havde troet at sådan en * 850-og-frem mand har haft en rigtig Volvo engang

Tilbage til Motor, Gearkasse og Bagtøj
Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 9 gæster