Peter_C skrev:Hjertet vælger 850´eren med turbo og hjernen tager den noget mere bovlamme V70´er
På en bil af den alder er det utrolig vigtigt for bilens videre fremtid hvordan den er passet. Motoren/drivlinje kan have mange km i sig endnu, men kan i princippet også være på sidste vers.
Rusten vil også være begyndt at melde sig rundt omkring
Logisk set vil der dog gå flere ting i stykker afhængig af hvor mange ting der er på bilen. En turbo kan, omend passet efter foreskrifterne være slidt og havarere. Den bekymring har du ikke på V70´eren.
På den manuelle kan en koblingsudskiftning dog hurtigt "totalskade" bilen (totalskade som i at det er for mange penge at ofre på så gammel en bil hvorfor den ved koblingsproblemer må afskrives)
Hvis du, til de 30.000,- har "råd" til at kassere bilen hvis noget dyrt går i stykker (turbo, automatgear ect.) så vælg 850´eren
Hvis de 30.000,- er "mange penge for en bil" og "så må vi håbe den holder for jeg har ikke råd til at få den lavet" bør du vælge så kedeligt som muligt = V70 2,5 10V
(eller i princippet kedeligere endnu = Toyota Corolla eller sådan noget)
Så gamle Volvoer er vist altid lidt en lotteriseddel
Det var mine tanker omkring det opstillede scenarie. Håber det kunne bruges
MVH Peter
Hej Peter
Tak for dit svar.
Selvfølgelig afhænger det meste efter hvordan bilen er holdt og kørt.
Jeg står med 30000kr til en volvo som er en nummer to bil og max vil køre 10000km om året så ville da gerne hvis den kunne holde mange år frem.
Jeg står faktisk også og har en admindelig 850 2,5 20V 170HK manuel gear på hånden også samme kilometer som de andre. og har så også lige fundet en V70 2,5 20V 170 Hk automat gear som dog har kørt over 400000 km.
Jeg har måske hele tiden på en eller anden måde prøvet at afholde mig fra en med turbo, for som du skriver hvis den går i stykker er det noget af en udgift at få den lavet. Men samtidig kunne det være sjovt/dejligt med noget der træker godt.
Så er der det med automatgear, det kan jo også blive en stor udgift, hvis den går i stykker.Men automat gear lyder bare dejlligt til mig, da mine tur vil bestå i mange små ture og by kørsel.
Jeg syntes ddet er svært, og ja man kan være heldig at finde en rigtig god bil som køre mange år endnu men omvendt kan man også finde en der kun køre et ½ år og så skal den laves for mange penge.
De er jo gamle de biler som i siger.