Redaktører: Anders_H, Hr. SmåSur, Kristian
Klågem skrev:Det lyder som en bremseslange der er faldet sammen. Har du haft bilen på en bremseprøvestand? Der vil du kunne se om den hænger i bremsen.
jmmonrad skrev:Hej
Jeg har en V70 fra 2005 hvor jeg har problemer med bløde bremser, efter jeg har skiftet de foreste klodser.
Jeg var til syn med bilen hvor man konstaterede at der var mere end 10% i bremse forskel på forhjulene, egentlig syntes jeg den bremsede fint og perfekt, men dette måtte rettes. Jeg tænkte at jeg sikkert bare skulle skifte bremseklodser foran, så jeg købte sådan nogle hos Volvo.
Da jeg afligevel havde bremseklodserne af, ville jeg lige motionere stemplerne lidt i caliberen, ved at trykke bremsen helt ned et par gange og så skubbe stemplet tilbage med en skruetvinge, dette gjorde jeg i begge sider foran og rensede og smurte delene og monterede så klodserne og caliberne igen, så skulle den sag være klaret, troede jeg.
Nu skulle det vise sig at min bremse pedal var blevet blød, blød på den måde at hvis bilen er uden tænding er bremsen ganske hård og virker ok, men så snart jeg sætter tænding på bliver bremsen blød.
Mit næste skridt var så at skifte caliber + skiver foran, uden noget forbedret resultat, så læste jeg her på siden at det måske kunne være hovedcylenderen, så den skiftede jeg også, uden resultat. Alle dele jeg har købt er orginale Volvo dele.
Er der nogen der kan give mig et godt råd hvad der ellers kan være galt ? ?
Mvh. jmmonrad. gi mig gerne et ring på +45 4060 0510
jmmonrad skrev:Det jeg mener er at når motoren ikke kører, så er det ikke noget problem at få en hård bremsepedal, men træder jeg vedvarende på bremsepedalen og starter motoren, går bremsepedalen længere ned mod bunden og stopper først 2-3 cm før bunden, og det er vældig meget forsent.
Mvh. jmmonrad
Tilbage til Styretøj, Hjul og Bremser
Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 11 gæster