Nu det min tur til at spørge om lidt hjælp. Jeg re-shimmede kompressoren for snart 4 år siden og fyldt kølemiddel på, den kørte perfekt de næste 3 år, altid tændt. Sidste år fik jeg fyldt kølemiddel på igen da kompressoren var stoppet med at koble til, og derfor tænkte jeg kølemiddel, og det kørte da også fantastisk i ca 1 mdr, så stoppede kompressoren med at køre igen, jeg tænke lækage og gad ikke gøre mere ved det da det snart var efterår.
I vinters fik jeg så pludselig de kendte ECC LED lamper der blinkede i 10 sek.
Jeg udlæste dengang og nu igen, og fik begge gange følgende lange liste af fejl:
- 132 Driver’s side air duct temperature sensor open circuit or shorted to 12 volts
134 Passenger’s side air duct temperature sensor open circuit or shorted to 12 volts
135 No signal from engine coolant temperature sensor
211 Driver’s side damper motor position sensor open circuit or shorted to 12 volts
233 Floor/defrost damper motor position sensor open circuit or shorted to 12 volts
322 Passenger’s side damper motor active too long
323 Ventilation damper motor active too long
325 Recirculation damper motor active too long
411 Blower fan seized or drawing excessive current
413 No control voltage at driver’s side interior temperature sensor inlet fan
414 Driver’s side interior temperature sensor inlet fan seized
415 Passenger’s side interior temperature sensor inlet fan shorted to earth
417 Passenger’s side interior temperature inlet fan seized
418 No control signal to blower fan power stage
419 Faulty diagnostic signal from blower fan power stage
Jeg kan høre temp sensor blæserne køre i begge sider i taget, så de burde virke, til trods for den har sat en fejl. Tilgengæld har jeg ingen kontrol over damper motorene, så den blæser det bare op på ruden, gætter på det er en form for "nødprogram" for ECC'en, ligsom gearkassen har det ?
Mit spørgsmål går på, er der nogle der kender til en komponent eller kabel der kan fejle, der dermed giver alle disse forvirrende fejlkoder, for tvivler ærligtalt på at alle disse ting kan fejle på én gang, måske selve ECC modulet i kabinen ?
Samtidig er jeg nyskærig på om nogen har prøvet at arbejde med klimaanlæget før, jeg påtænker at skifte forstøveren i kabinen, da jeg med en UV LED lampe intet har kunne se i motorrum fra anlægget... Jeg skal vel bruge noget værktøj til at løsne AC rør samlingerne ?
Til slut har jeg forsøgt at nulstille alle fejlkoder vha. diverse guides på nettet, (udlæse alle fejl 100%, tænding af, A2 i, tænding på, tryk 5, 6-7 og 10 sek, tænding af og på), altsammen uden held, også her kunne jeg bruge et god råd ?
Håber på en masse input, på forhånd tak !