af Gyzz » fre aug 24, 2012 11:02 am
Hrmmm,
jeg har ikke nogen erfaring med Xenon/HID lamper i biler (men har udviklet flere armaturer med HID Pærer/forkoblinger), foruden at jeg har dem installeret i min S80, og DET VIRKER, det er den bil der har haft absolut bedst lys, så der er absolut noget galt....
Summering:
1) det lyder ikke som om at der er forskel på Pærerne/lyskilderne i lysstyrke.
2) begge lyskilder tænder op, så er der normalt ikke forskel i lysstyrken, som der kan være på de gamle lysrør. hvis der ikke er nok spænding, vil en HID pære/forkobling slukke lyset.
3) hvis det skal være forlygte glasset, burde du have samme problem på venstre lygte da de vil være slidt ens (med mindre at den er skiftet;-), og hvis lyset diffuseres i dit forglas burde du have meget lys forand lygten, men en diffus lysklat på væggen, umiddelbart ser det ud til at der bare er mindre lys i højre lygte.
jeg tror at det er et problem med at lyskilden ikke er fokuceret rigtigt i parabolen, så lyset ikke kommer ud af lygten, enten har parabolen rykket sig eller lyskilden er ikke sat i fokus, jeg hælder til lyskilden der ikke er i fokus, da lysfordelingen ser rigtig ud.
kan du evt. tage lygtehuset ud og kigge ind i lygtehuset hvor lyskilden sidder, og se om alt ser ud som det skal, men det kan være svært at se en sådan fokuseringsfejl.
MVH
Gyzz
Nu: BMW 530Da 07'
Tidligere: Volvo 850 T-5R sort 95', 745 89', S80 drivE 09'