Hej Tubesnake,
Det var faktisk interessant læsning! Tak.
Skal jeg så kommentere (hvilket jeg da bliver provokeret til) - så er det ikke så lige til, men jeg skal gøre et forsøg, der på INGEN måde, hverken tilsigtet eller utilsigtet forsøger at tale "ned" til nogensomhelst.
Godt!
1)
Jeg tror på, at man kan "vælge" at læse det skrevne som man vil. Dermed tror jeg at, du, Ingemann og Shadows "vælger" at se mine indlæg fra en vinkel, hvor I allerede HAR paraderne oppe og forudindfattet har gjort op med jer selv, at jeg taler "ned". Det gør jeg ikke.
Min signatur linie er da derfor også helt bevidst og du beskriver jo ret fint, at vi to læser denne på forskellig måde:
Jeg skriver den i meningen:
- Hvis du stiller et spørgsmål og faktisk forventer et bestemt svar (det kunne f.eks. være, at man spørger til, om éns bil er cool med de bredde fælge - og dermed ønsker en bekræftelse for éns valg) - så skal man ikke regne med, at JEG svarer "politisk korrekt" - jeg svarer altså IKKE "ja, de er fede" (og klapper spørgeren på ryggen) - hvis jeg er af den mening, at de IKKE er fede - eller hvis jeg er af den mening at de ligefrem er ulovlige!
Jeg har en "politisk" holding til, at "politisk korrekthed" er til at brække sig over - så bare fordi at der er nok medlemmer herinde, der synes at det er OK at bryde loven - er det IKKE ensbetydende med, at JEG også falder kamufleret ind i rækkerne! OG DET ER netop FORHÅBENTLIGT det gode ved et offentligt forum.
Med fare for, at I nu halser efter mig igen - så er det sådan, at jeg qva mit job mv. bevæger mig en del i, at skrive en slags "juridisk sprog" - dvs. at jeg ikke fnidrer i mine tekster - jeg gennemlæser dem faktisk flere gange og selvom jeg gerne benytter moderne sprog og syntax - vælger jeg alligevel ubevidst et sprog, der gør at mine svar er tydelige og gerne skulle være klare i udtryk og mening.
Lad mig give et enkelt eksempel:
Mange af jer skriver, eksempelvis:
"Har været på værksted"- hvor det er dansk korrekt at skrive,
"Jeg har været på værksted"
JEG bryder mig ikke om, at vort sprog gøres fattigt - jeg bryder mig ikke om elendig stavesjusk, jeg bryder mig ikke om sløset syntax - MEN, jeg angriber ALDRIG på det personlige plan - DET GØR I!
Jeg har en facon, den er min grundlovssikrede ret - og jeg ytrer mig gerne og forsøger bedst muligt at holde det sagligt.
Alle de spøgelser I VÆLGER at se imellem linierne, KAN JEG IKKE stilles til regnskab for. Det er SÅ enkelt.
Jeg takker for den respekt du alligevel giver udtryk for, tak! - Se, man kunne måske i morgen VÆLGE, at læse mine svar og tænke - "Arv, han har sikkert noget at byde på - lad mig spørge om dét jeg evt. ikke lige fangede" - Du kan bide spids på, at det eneste jeg faktisk synes er sjovt er, at videregive den viden jeg selv har opsamlet igennem årene.
Man skal nok "vende" sig lidt til mig - men VÆLGER man konstant at se en "trussel" når jeg er på banen - er det KUN "dig" der taber. Jeg er da sikker på, at flere af de jeg har fået "privat" kontakt til herigennem, mener noget HELT andet end lige jer 3 - dér, hvor I 3 efter MIN mening fejler helt vildt er, at I, som udnævnte redaktører, ikke FOREGÅR med en anelse mere "voksen" indgang og udviser et "overskud" til at holde sig på "måtten".
Det er efter min mening altså plat, når I danser efter samme vise og klapper hinanden på ryggen hver eneste gang én af jer, føler sig lidt trådt over tæerne.
Med andre ord - Kig den anden vej, indtil at du kan tåle synet.
I visse forum-typer, findes en funktion hvor man kan sætte et bestemt medlem (eller flere) på "Ignore" - altså, dennes/disses indlæg ses ikke når man er logget ind. Måske skulle du/I bare prøve at "lege" at I har den funktion til rådighed.. Prøv det!