Så er jeg hjemme efter en tur i tyskland.
Nu da jeg langt om længe kom syd for grænsen ville jeg teste hvordan bil kørte efter at den var blevet chippet.
Før med standartchip kørte den 235 km/t med fuld oppakning. (efter gps. Speedometer viste 237)
Jeg prøvede først med alm. super-benzin (95 oktan) og der var den hurtig til 240 hvor det så gik langsomt til 255.
Med V-power (100 oktan)begyndte det først at gå langsomt ved 250 og hvor den topper må guderne vide, For kylling eller fornuftigt så slap jeg gassen da den rundede 260. Fejlvisning på speedometer var ca 3 km/t. iflg. gps. Begrænseren har RH rykket til 270.
Benzinforbrug var over en strækning på 600 km. hvor vi for det meste lå på 150 (sammenlagt ca 1 time med 200 +) der brugte den 11,7 l. til 100 km. Så der skal jeg ikke brokke mig. Med alm. benzin var den oppe på 12,3 l. til 100 km.
Så dem der siger at der ikke er nogen forskel på benzin skal prøve det istedet for at læse om det.
Det skal lige nævnes at der hvor der blev kørt stærkt var der 3 spor og næsten ingen trafik. (vi kørte om natten )