Eftermontere fartpilot i V50

El-systemet, instrumenter (herunder de mekaniske) - strøm og teknik.

Redaktører: Anders_H, Hr. SmåSur, Kristian

Eftermontere fartpilot i V50

Indlægaf Kjær » man jan 05, 2009 9:23 am

Fruen og jeg er nu blevet Volvoejere for første gang :D

Valget faldt på en V50 2,4 fra `04 i sort. Puha - den kører godt.. - så godt at kørekortet konstant er i fare.. :wink:

Det eneste den mangler - efter vores mening - er læderrat og fartpilot.. Jeg har ladet mig fortælle at den burde være forberedt til fartpilot, men hvad mangler for at få det til at virke?.. - regner med at købe et læderrat hos bildelbasen m. knapper.. og hva´så? Hvad skal jeg ellers bruge? Kan jeg - m. 2 store tommelfingre - selv montere det?

/Kjær
Brugeravatar
Kjær
Erfaren bruger
Erfaren bruger

Geografisk sted: Hovedstaden

Re: Eftermontere fartpilot i V50

Indlægaf Sander » man jan 05, 2009 13:05 pm

Kjær skrev:Fruen og jeg er nu blevet Volvoejere for første gang :D

Valget faldt på en V50 2,4 fra `04 i sort. Puha - den kører godt.. - så godt at kørekortet konstant er i fare.. :wink:

Det eneste den mangler - efter vores mening - er læderrat og fartpilot.. Jeg har ladet mig fortælle at den burde være forberedt til fartpilot, men hvad mangler for at få det til at virke?.. - regner med at købe et læderrat hos bildelbasen m. knapper.. og hva´så? Hvad skal jeg ellers bruge? Kan jeg - m. 2 store tommelfingre - selv montere det?

/Kjær

Se dette link. http://vccs.volvocars.se/accessories/ca ... 291838.htm Fartpilot består af et sæt knapper som monteres sammen med eksisterende rat. samt en applikation, som er det software program værkstedet ligger ind i bilens computer for at aktivere fartpiloten.
Sander
Elitebruger
Elitebruger

Geografisk sted: 7400 Herning

Indlægaf Kjær » man jan 05, 2009 15:24 pm

Sander skrev:Se dette link. http://vccs.volvocars.se/accessories/ca ... 291838.htm Fartpilot består af et sæt knapper som monteres sammen med eksisterende rat. samt en applikation, som er det software program værkstedet ligger ind i bilens computer for at aktivere fartpiloten.

Takker :)

Dvs. at jeg "bare" kan montere et rat med knapper (stik o.lign passer?) og bagefter køre til volvo for at få lagt noget software ind i bilen, hvorefter det virker?..

Hvis ovenstående er rigtigt, er jeg noget overrasket over den pris jeg fik hos bildeve.se på kr. 6.200 SEK på montering af fartpilot.. :shock: det må godt nok være noget dyrt software?..

/Kjær
Brugeravatar
Kjær
Erfaren bruger
Erfaren bruger

Indlægaf Sander » man jan 05, 2009 17:16 pm

Kjær skrev:
Sander skrev:Se dette link. http://vccs.volvocars.se/accessories/ca ... 291838.htm Fartpilot består af et sæt knapper som monteres sammen med eksisterende rat. samt en applikation, som er det software program værkstedet ligger ind i bilens computer for at aktivere fartpiloten.

Takker :)

Dvs. at jeg "bare" kan montere et rat med knapper (stik o.lign passer?) og bagefter køre til volvo for at få lagt noget software ind i bilen, hvorefter det virker?..

Hvis ovenstående er rigtigt, er jeg noget overrasket over den pris jeg fik hos bildeve.se på kr. 6.200 SEK på montering af fartpilot.. :shock: det må godt nok være noget dyrt software?..

/Kjær

Mht hvad du kan/må montere selv inden skal jeg ikke gøre mig klog på. Men softvaren koster kassen en 3000 kr skal du regne med. Som den en kurs på 0,7 er det noget billigere at få lavet i Sverige. Derfor skal du da overveje hvor meget du selv vil rode med det, for det er jo ikke monteringstiden der er årsag til prisen. Der er også en arbag man lige skal være varsom mht håndtering
Sander
Elitebruger
Elitebruger

Geografisk sted: 7400 Herning

Indlægaf Ulrik Friis » tirs jan 06, 2009 1:00 am

Kjær skrev:Dvs. at jeg "bare" kan montere et rat med knapper (stik o.lign passer?) og bagefter køre til volvo for at få lagt noget software ind i bilen, hvorefter det virker?..

/Kjær

Her kan du se en moneringsvejedning: http://vccs.volvocars.se/accessories/ii/vccsMawebTransform.asp?type=html&uid=1586524a-5f1e-48b0-b4dd-83802abfe9e2&culturecode=sv-SE
Så kan du jo vurdere om det er dyrt.

Jeg har ikke de svenske priser for software til din V50 fartpilot, men software til en V70II fartpilot koster ca. SEK 2.500. Denne software skal løse rigtig mange opgaver.
mvh
Ulrik
XC40 P8 AWD Recharge 2022
Fra 2007 til 2021: V70 D5 Aut. 2002
Brugeravatar
Ulrik Friis
Elitebruger
Elitebruger

Geografisk sted: Nord f. Kbh.

Indlægaf Kjær » tirs jan 06, 2009 9:09 am

Ulrik Friis skrev:Her kan du se en moneringsvejedning: http://vccs.volvocars.se/accessories/ii/vccsMawebTransform.asp?type=html&uid=1586524a-5f1e-48b0-b4dd-83802abfe9e2&culturecode=sv-SE
Så kan du jo vurdere om det er dyrt.

Jeg har ikke de svenske priser for software til din V50 fartpilot, men software til en V70II fartpilot koster ca. SEK 2.500. Denne software skal løse rigtig mange opgaver.

Fantastisk, super.. - tak. :D

Det er jo lige til at gå til. Skal bare lige have skaffet det nødvendige "hardware".. :)

/KJær
Volvo XC60 D4 Summum 2017 aut
Brugeravatar
Kjær
Erfaren bruger
Erfaren bruger

Indlægaf Kjær » tirs jan 06, 2009 12:39 pm

Snakkede med Bilia om en pris på indlægning af software til fartpilot og hold nu fast.. - kr 4.500,-!! :shock:

Sverige.. - here I come 8) Tror jeg kombinerer det med et service.

/Kjær
Volvo XC60 D4 Summum 2017 aut
Brugeravatar
Kjær
Erfaren bruger
Erfaren bruger

Fartpilot V70II

Indlægaf janjan » tirs feb 24, 2009 12:46 pm

Ulrik Friis - du skriver i dit indlæg 6 jan 09 følgende "software til en V70II fartpilot koster ca. SEK 2.500. Denne software skal løse rigtig mange opgaver". A) Har du en adresse/ tlf. nr på det værksted hvor man kan få det foretaget B) du skriver at "denne software kan løse ringtig mange opgaver " - hvad kunne disse andre opgaver være??

På forhånd tak Jan
janjan

Re: Fartpilot V70II

Indlægaf Ulrik Friis » tirs feb 24, 2009 20:53 pm

janjan skrev:Ulrik Friis - du skriver i dit indlæg 6 jan 09 følgende "software til en V70II fartpilot koster ca. SEK 2.500. Denne software skal løse rigtig mange opgaver". A) Har du en adresse/ tlf. nr på det værksted hvor man kan få det foretaget B) du skriver at "denne software kan løse ringtig mange opgaver " - hvad kunne disse andre opgaver være??

På forhånd tak Jan

Prisen har jeg fundet hos vores svenske kammerater på http://www.svxc.se, hvor der under Mektips findes en liste med software priser i SEK. Så du skal finde et svensk Volvo værksted, hvis du vil have foretaget opdateringen til denne pris. Jeg ved ikke hvad den koster i Danmark.

Forudsætningen er naturligvis, at du har en fartpilot. Ellers skal den monteres først.

Softwaren til en fartpilot skal løse mange opgaver. Jeg tænker ikke på andre opgaver udover det at holde farten konstant, men alene det at holde farten konstant kræver noget computerkraft og noget datakommunikation mellem flere enheder, og det er derfor softwaren er dyr.
mvh
Ulrik
XC40 P8 AWD Recharge 2022
Fra 2007 til 2021: V70 D5 Aut. 2002
Brugeravatar
Ulrik Friis
Elitebruger
Elitebruger

Geografisk sted: Nord f. Kbh.

Tilbage til El-system og Instrumenter