CO på 760 TIC

Motor, gearkasse, drivaksler og bagtøj.

Redaktører: Anders_H, Hr. SmåSur, Kristian

CO på 760 TIC

Indlægaf jesperhj84 » tors jan 29, 2009 18:21 pm

hej

kan man indstille co´en på en b230et?og hvor gøres det??co værdien ligger på omkring 3,og efter hvad jeg har hørt kan den godt komme lidt ned..
og har i et bud på hvad den skal være for at stå perfekt?
vh jesper
jesperhj84
Superbruger
Superbruger

Indlægaf Lass » tors jan 29, 2009 19:43 pm

På nogle modeler sider der en stilleskrue på luftmængdemåleren bag en plastprop. Men er det normalt en defekt lamdasonden, hvis co værdien ikke er korrekt.
Lass

Indlægaf jesperhj84 » tors jan 29, 2009 21:17 pm

takker for svaret, prøver at kigge efter proppen..Skulle den sidder på selve luftmængde måleren?skal man skille noget ad for at komme til den?
denne model er uden lambda og kat(182hk)..
nogen ide om hvad værdien skal være på for at være ideel/perfekt?
jesperhj84
Superbruger
Superbruger

Indlægaf Lass » lør jan 31, 2009 12:36 pm

Hvis der er en, sidder den på siden af det firkantede stykke. Modsatte side af stikket. Men pas på hvad du laver, når man skruer på skruen ændre man værdien luftmængdemåleren sender til styre enheden. Man snyder ecu til at tro der kommer mere/mindre luft, end der rent faktisk kommer. Det er meget vigtigt at en turbo motor ikke for lidt benzin, alså at blandingen er for mager. Ellers sker der nemt store ullykker under kraftig accelration.

Hvis jeg vidste hvordan man oploader et billede, kunne jeg visse et billed af min gamle 740. hvor man kan kigge tværs gennem motorblokken pga en knækket plejlstang, som følge af for lidt benzin. Stoppet benzinfilter. :(

Hvad er problemet endelig ? Kan den ikke komme gennem syn som den er eller bruger den for meget benzin.
Mine turbo volvoer kom sjælendt over 8-8,5km/l og sparker man lidt til dem kommer de hurtigt ned på 3-4km/l.
Lass

Indlægaf jesperhj84 » lør jan 31, 2009 22:18 pm

den er lige røget gennem syn,men synsmanden sagde at co godt kunne komme en anelse længere ned da den er på 3,så evt 2 vil den godt kunne klare,men hvad mener i om det?
i bund og grund er det eneste jeg er interesseret i,er at få den hen på det helt ideele blandingsforhold.lige nu kører den 9-10/L hvis jeg kører stille..så umiddelbart skulle det være ok, men vil bare gerne lige kontrollere det..
jesperhj84
Superbruger
Superbruger

Indlægaf Lass » søn feb 01, 2009 12:12 pm

Hvis den er gået gennem syn, og ikke bruger meget benzin under kørsel. Og dine tændrør har en pæn lysebrun farve på elektroderne. Så man er nogenlunde sikker på at blandingen er i orden. Så ville jeg personligt være glad for at have en så fantatisk bil, og køre rundt med et kæmpe smil dagen lang...

Ellers ville jeg køre på værksted og få tjekket det hos nogle der ved noget om det og har det nødvendige udstyr. Bosh service center, eller et Volvo center der ved noget om "Rigtige volvoer" :D
Lass

Tilbage til Motor, Gearkasse og Bagtøj