Klågem skrev:sniffer skrev:Min bil er en Audi S2 Avant quattro. Org 230 Hk. 380 Nm. 0-100 = 6,1 sek. Efter chip (Ultimot) 280 Hk. 420 Nm. 0-100 = 5,7 sek. Top 265+

Har du fået den rullet. Eller fulgte der bare et stykke papir med chippen der skrev at den ville yde så meget.
Jeg er sten sikker på at du ville få meget mere ud af den hvis den blev mappet på et rullefelt.
Først tak for hjælpen med nevøens T4. Den trak ikke helt godt med den "nye" turbo, og vi kunne se at revner i manifolden var blevet loddet.
For nylig købte han et boostmeter. Den trykkede kun 0,8 bar. Ca. 3 omdr. på wastegateskruen fik den op 1,0 bar. Så nu trækker den som den skal, og gjorde inden turboen stod af.
Hvad min egen angår er den er blevet rullet hos VAE Slagelse. Der fulgte ikke noget papir med, det stod på deres hjemmeside - op til 280 Hk. og 430 Nm.
242 Hk. 327 Nm. før chip.
279 Hk. 387 Nm. med chip. Uden at måle overboost. Den trykkede "kun" 1,2 bar på rullefeltet. Med overboost 1,35 bar = 420 Nm.
De siger det er normalt at en lidt slidt motor yder lidt flere Hk. og lidt mindre Nm. - Lyder egentligt meget rigtigt - Lidt mindre friktion ved mange omdr. og lidt flere utætheder ved hårdt arbejde.