af Ingemann » lør apr 25, 2009 12:22 pm
Hejsa gutter!
Jeg håber lidt at der er nogen, som ligger inde med noget erfaring omkring de gamle tunede B20'ere.
Først og fremmest vil jeg gerne høre jer, hvor meget jeres tunede B20'ere kører af km på literen? Jeg ved godt, at det ikke er noget, som man snakker så meget om, men når det bliver så slemt som i min bil, så synes jeg det er et problem.
Den sidste tank, jeg har kørt, har bilen kørt (ifølge triptælleren, hvor bilen kører med lavprofil dæk på 15" hjul) 118 km. Det er vel og mærke på ca 40 liter benzin. Jeg var ved at skyde mig selv! 3 km/literen?!
Jeg håber det her problem kan afhjælpes på en eller anden måde! Benzinsystemet er ikke utæt på nogen måde, men jeg ved at bilen får en fed blanding. Det trækker selvfølgelig ned.
Så mit andet spørgsmål er, om der er nogen, som vil dele lidt erfaringer i hvilke dyser, som man skal sætte i kaburatorne?
Jeg kan ikke lige huske på nuværende tidspunkt hvad der sidder i nu, men det kan jeg selvfølgelig undersøge, hvis det kan have interesse for nogle kloge mennesker?
Hvis det kan være til hjælp for nogen, så er kaburatorne 2 stk Weber 45DCOE 9. Motoren er i princippet en E-motor - altså indsprøjtningstopstykke og D-knast. Derudover sidder der monteret et MSD tændingsmodul. Tændingen er justeret til 10 grader før top.
Motoren kører faktisk rigtig godt. Den har et solidt bundtræk allerede fra 2000 omdr, starter og kører godt i tomgang. Når det er godt, kan den stå stabilt ved 800 omdr. Når er lidt varmere, så står den stabilt ved 1400 ca.
Den fedter tændrørene lettere til, hvis det kan være en hjælp.
Jeg håber virkelig at der er nogen, som kan give et bud på hvad jeg helt præcist kan gøre? Jeg har ikke meget mod på at skulle 30 dyser og prøve mig frem..
Mvh.
Andreas Ingemann Hansen