Jeg vil gerne have en gul T5R

Her, dét der ikke lige passer ind i de øvrige kategorier. Lad det dog ikke blive en "skraldespand".

Redaktører: Anders_H, Hr. SmåSur, Kristian

Jeg vil gerne have en gul T5R

Indlægaf lani » tirs maj 26, 2009 20:35 pm

Det skal være en HGV, skal have automatgear og være sund i karossen.
Jeg vil bruge max 100.000,- på den.
Dem jeg har set på har kørt mellem 300.000 og 400.000 tusind kroner.

Jeg er lidt bekymret for kilometerstanden på dem, men skal jeg være det ?

Mvh. Lani
lani
Erfaren bruger
Erfaren bruger

Re: Jeg vil gerne have en gul T5R

Indlægaf Ingemann » tirs maj 26, 2009 22:23 pm

Jeg har lige set de første 5 gule 855 T5-R til salg på Blocket.se
Mvh.
Andreas Ingemann Hansen
Brugeravatar
Ingemann
Redaktør

Geografisk sted: Hillerød, Nordsjælland

Indlægaf ginge123 » ons maj 27, 2009 18:54 pm

lani skrev:Det skal være en HGV, skal have automatgear og være sund i karossen.
Jeg vil bruge max 100.000,- på den.
Dem jeg har set på har kørt mellem 300.000 og 400.000 tusind kroner.

Jeg er lidt bekymret for kilometerstanden på dem, men skal jeg være det ?

Mvh. Lani

Den vil jeg gerne lige have uddybet :lol:
Brugeravatar
ginge123
Superbruger
Superbruger

Indlægaf lani » ons maj 27, 2009 20:31 pm

Pis.... nåja det var en brøler. I skal ikke læse det jeg skriver, men forstå det jeg mener CAPISH ???? :wink:

Nå men nu har jeg idag prøvet sådan en svend og jeg må sige at jeg var lidt skuffet. Den bil jeg prøvede skulle efter sigende være chippet til 275 hk, men det synes jeg ikke jeg kunne mærke. bevares det var da helt sikkert en hurtig bil, og mellem accelerationen fra 80-120 var da også helt fin. det der irriterede mig var at trækket var så elastik agtigt. når man lavede kick down så steg omdrejningerne hurtigt med et brøl, men så gik der laaaaaaang tid før der skete noget.

skyldes det mon at den havde automatgear (som jeg ikke har meget erfaring med) eller er det fordi den har turbo ? (som jeg heller ikke har meget erfaring med) eller en kombination af de to ??

Mvh. Lani
Mvh. Lasse Nielsen

"jeg gider ikke diskutere med folk der bruger argumenter"
lani
Erfaren bruger
Erfaren bruger

Indlægaf Bronco » tors maj 28, 2009 3:47 am

Hej Lani - Ja så blander Nielspg/udenlandsdanskeren sig igen ... sorry. Mit forslag (fordi Jeg altså IKKE er ret vild med de der biler med enorme km.tal) og... ,for nu lige at gentage mig selv for syvende gang når en bil har kørt 100(300 el 400!!) t.km SÅ har alt!! på bilen på en eller måde været udsat for disse km. osv. Ok så kan man blive pedant og sige, jamen det er en sælger der har kørt den og han har altid været alene i bilen, ja ja men han har alligevel brugt næsten alt, såsom visker/blæser rudeoptræk/bagklap incl.hængsler. osv. Nå nu skal Jeg ikke lege klog længere, men komme til mit forslag...
1 stk 855 T5 (kun 211HK -nemt at fikse) manuel gear Sølv metal (øv) reg. 1.gang 5 md. 94 kørt 136 t.km. manuel gear.
Står i Modena, Italien: Buone conduzioni = jydsk = den ser rigtig nydelig ud på billederne (der er babystol bagi, kunne tyde på konebil) PRIS: 6625.34 dkr ifl. dagens kurs.
OK -- Jeg ved godt det er noget langt væk, men når min kusine ( Italiensk sprogforsker ) har checket sælger, på kryds og tværs, skal undertegnede, Jo blot have en togbillet, et bensinkort og en fribillet til M.donalds + en smule Jydsk muld !! så står den Volvo vips, hjemme på adressen, fuldt checket og varmkørt (hehe).
Mvh. Niels.
121 original årg 65
740 st ct car årg 87
245 st car årg 77 projekt 3.0 aut
Brugeravatar
Bronco
Elitebruger
Elitebruger

Geografisk sted: 7080 Børkop

Indlægaf lani » tors maj 28, 2009 10:35 am

Hej Niels

Tak for tilbudet det var et godt et, men jeg skal lige være sikker på hvad for en bil jeg skal have først. Det er jo ikke sikkert at det bliver en Volvo :wink: Jeg har skam også nogle forskellige modeller med V6 og V8 i tankerne :D
Mvh. Lasse Nielsen

"jeg gider ikke diskutere med folk der bruger argumenter"
lani
Erfaren bruger
Erfaren bruger

Indlægaf Volvo4life » tors maj 28, 2009 19:46 pm

Tror du skal holde dig væk fra chip+aut.gear, medmindre sælger har papir på det er lavet ordenligt. Generelt ville jeg være forsigtigt ved køb af en chippet bil.
Har kørt Volvo 8V, 10V, 12V, 16V, 20V og 24V
Farve 417 - hvad ellers...
Brugeravatar
Volvo4life
Elitebruger
Elitebruger

Geografisk sted: København

Indlægaf Peter XC » fre maj 29, 2009 20:28 pm

Hej bronco, den T5 i modeno, hvor seriøst er det?
Jeg tænker på at det afgørende for økonomien i DK er skat's taksering af afgift, og det er jo noget meget usikkert noget, har du fået bilen forhånds vurderet? og hvor lidt blev det hvis man må spørge
Din grund prisen er meget lav men hvis man søger på http://www.autoscout24.it kan man finde en del fine biler til rimeligt lave priser.
Er der nogen andre som har en nyere afgifts vurdering til privat?

Der er iøvrigt en tråd i "Frit Emne" der handler om noget lignenede.

Mvh Peter
Peter XC
Erfaren bruger
Erfaren bruger

Geografisk sted: Sorø

Indlægaf Bronco » fre maj 29, 2009 21:10 pm

Hej Peter
Seriøst -- Jamen det var jo blot et forslag, og mest rettet imod mine argumenter omkring km.tal, men bortset fra det så, som du selv kan se, så er bilen jo reelt til salg. Ang. afgift, ja det er jo en helt anden sag. Hvis det er noget der er meget vigtigt for køber, er min fremgangsmåde normalt denne at Jeg kontakter sælger og får denne til at sende en kopi at bilens papirer. Jeg/vi ansøger så Toldogskat om hvor meget en sådan bil vil koste.
Når vi så får svar kan vi så vurdere om det er en god forretning at købe bilen.
Det er det for det meste, fordi en tilsvarende bil i DK vil have kørt ca. det dobbelte antal km og som regel have mindre udstyr, men rent beløbmæssigt er der måske ikke så meget at spare især ikke efter de (tåbelige) nye miljøafgiftsregler.
Mvh. Niels
121 original årg 65
740 st ct car årg 87
245 st car årg 77 projekt 3.0 aut
Brugeravatar
Bronco
Elitebruger
Elitebruger

Geografisk sted: 7080 Børkop

Indlægaf tjoule » lør maj 30, 2009 18:59 pm

Bronco skrev:Hej Peter
Seriøst -- Jamen det var jo blot et forslag, og mest rettet imod mine argumenter omkring km.tal, men bortset fra det så, som du selv kan se, så er bilen jo reelt til salg. Ang. afgift, ja det er jo en helt anden sag. Hvis det er noget der er meget vigtigt for køber, er min fremgangsmåde normalt denne at Jeg kontakter sælger og får denne til at sende en kopi at bilens papirer. Jeg/vi ansøger så Toldogskat om hvor meget en sådan bil vil koste.
Når vi så får svar kan vi så vurdere om det er en god forretning at købe bilen.
Det er det for det meste, fordi en tilsvarende bil i DK vil have kørt ca. det dobbelte antal km og som regel have mindre udstyr, men rent beløbmæssigt er der måske ikke så meget at spare især ikke efter de (tåbelige) nye miljøafgiftsregler.
Mvh. Niels

Told/skat laver ikke forhåndsopgørelser mere. Det fik jeg at vide da jeg søgte på afgift på en V70. Så på trods af det, så hentede jeg en til DK og betalte afgift af denne. Jeg blev positivt overrasket, da jeg sparede over 60.000 og 100.000 kroner på en tilsvarende herhjemme.
Det var så sidste år inden denne kære finanskrise tog fat :shock:
tjoule
Elitebruger
Elitebruger

Tilbage til Diverse