Volvo 262 C V8èr... Hjælp søges.

Her, dét der ikke lige passer ind i de øvrige kategorier. Lad det dog ikke blive en "skraldespand".

Redaktører: Anders_H, Hr. SmåSur, Kristian

Volvo 262 C V8èr... Hjælp søges.

Indlægaf Bertone » tirs jul 07, 2009 17:18 pm

Jeg har været i Århus og fremvise min Volvo 262, V8èr d. 06-07-2009 for at få afgiften. De ville have hele 47073,- kroner for min bil, skal man straffes for at have en sjov bil.

Jeg mener at det er Alt for højt. Efter Told og Skats egen hjemme side er afgiften i
2006,... årg 81....27525,- kroner
2007.... årg 77... 28938,- kroner
2007.....årg 79... 31190,- kroner
2009.. min nu. årg 78..... 47073,- kroner :x i afgift

Og der køre en 245 V8èr i Danmark som er ombygget i Sverige, den er hele 5 cm breder end normal, afgift i 2007... 5250,- kroner

Hvis der nogle som kan hjælpe mig omkring hvordan man klager på den rigtig måde, såe høre jeg gerne fra jer. Alt hvad jeg fremlagde blev afvist.

Kan du, I hjælpe, så venligst skriv til min mail adresse. h.thomsen@yahoo.dk

Mvh. Henrik
Vedhæftede filer
Volvo 12-06 010.JPG
Volvo 12-06 010.JPG (68.38 KiB) Vist 7129 gange
Sidst rettet af Bertone lør jul 11, 2009 19:55 pm, rettet i alt 1 gang.
Bertone
Ny bruger
Ny bruger

Re: Man skulle tro det var 1 april. Hjælp søges.

Indlægaf Hennicke » tirs jul 07, 2009 19:14 pm

Ja alting stiger - også afgiften desværre. Jeg gav ca. 5000 kr. for en v8 i en amazóne tilbage i 1988 og der var afgift på bilen. Problemet er at de biler der er bygget om med v8 bliver solgt dyre og her følger skat med, de vil også have en del af kagen jeg ved ikke om du kan få afgiften ned.
Lars
V40 2.0 årg. 2000
Hennicke
Superbruger
Superbruger

Geografisk sted: Slangerup

Indlægaf Volvo4life » tirs jul 07, 2009 22:04 pm

Klag klag og klag igen.

Jeg har på fornemmelsen at de slår med en terning. Hentede for et par år siden en noget slidt 745er som jeg havde forventet mellem 13-17.000,- i afgift. Skrivebordsvurderingen blev lidt over 30.000,- uden at der blev kigget på bilen.

Fik den efterfølgende sat en del tusinde ned, pga stand, lignende biler osv. Gad ikke at klage den "sidste" gang hvor bilen kommer til en rigtig videring.

Ellers pæn 262er du har.

Hvordan har du fået den toldsynet i DK? Såvidt jeg kan se på biliedet kan den ikke gå igennem et syn uden at få flere anmærkninger på lygter.
Har kørt Volvo 8V, 10V, 12V, 16V, 20V og 24V
Farve 417 - hvad ellers...
Brugeravatar
Volvo4life
Elitebruger
Elitebruger

Geografisk sted: København

Indlægaf Bertone » tirs jul 07, 2009 22:45 pm

Volvo4life skrev:Klag klag og klag igen.

Jeg har på fornemmelsen at de slår med en terning. Hentede for et par år siden en noget slidt 745er som jeg havde forventet mellem 13-17.000,- i afgift. Skrivebordsvurderingen blev lidt over 30.000,- uden at der blev kigget på bilen.

Fik den efterfølgende sat en del tusinde ned, pga stand, lignende biler osv. Gad ikke at klage den "sidste" gang hvor bilen kommer til en rigtig videring.

Ellers pæn 262er du har.

Hvordan har du fået den toldsynet i DK? Såvidt jeg kan se på biliedet kan den ikke gå igennem et syn uden at få flere anmærkninger på lygter.

Min er også skriveborgsvudering, prisen var sat inden han så bilen men slog så 20 kilo af på grund af slid.
Men nu samler jeg alle mine nye oplysninger som jeg kan finde og begrunder deres afgift værdi, såe må vi se....... har jo 3 mdr inden der bliver lukket for min sag.

Så alle dem som kan hjælpe er meget velkommen. Har talt med en pensioneret toldsynsmand fra midtjylland i dag, han havde selv en 262 tilbage til 1991....... han siger at min afgift er for høj.

Bilen er nysynet, men der er selvfølgelig kommet side blinklys på nu.

Flere billeder kan se på : http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=148045
Bertone
Ny bruger
Ny bruger

Indlægaf kimmer » ons jul 08, 2009 8:00 am

Hvis du har kontakt til en pensioneret Toldmand synes jeg du skal lave en aftale med ham. Lad ham, mod betaling, lave en flot, korrekt og formel klage over afgiftens høje beløb, han ved sikkert hvordan han skal anke afgørelsen. Betalingen kunne være 10-15 % af nedsættelsen :wink: .
Der ud over synes jeg du skal være lidt mere realistisk i forhold til din sammenligning med din flotte 262 Bertone med V8 og en 245 V8.....de kan ikke sammenlignes ud over at begge har en gammel V8ér som motor. Synes dog ligesom du selv gør, at afgiften er sat noget vel højt.
Håber du får en fornuftigt nedslag. Så kan vi andre fryde os over synet af en flot 262 på vejene.
Held og lykke
Kimmer
Volvo V90 D4 aut. momentum årg. 2020

Tidligere:
Volvo V70 2.4 170 hk årg. 05 man. gear - momentum
Volvo V70 tdi 2.5 aut. 140 hk årg. 99
Volvo V70 2.5 144 hk årg. 97
Volvo 164 årg . 69 meget tørstig og hullet som en si
Brugeravatar
kimmer
Elitebruger
Elitebruger

Geografisk sted: Næstved

Indlægaf kimmer » ons jul 08, 2009 8:06 am

Tilføjer lige lidt:
Hvornår er bilen kommet til landet og er det korrekt at den er importeret fra USA (synes at kunne tyde dette på nr. pladerne). I så fald skal der jo betales told, og kunne det tænkes at dette gør at afgiften samlet set ligger noget højere end de afgifts afgørelser du sammenligner med....bare en tanke.
Kimmer
Volvo V90 D4 aut. momentum årg. 2020

Tidligere:
Volvo V70 2.4 170 hk årg. 05 man. gear - momentum
Volvo V70 tdi 2.5 aut. 140 hk årg. 99
Volvo V70 2.5 144 hk årg. 97
Volvo 164 årg . 69 meget tørstig og hullet som en si
Brugeravatar
kimmer
Elitebruger
Elitebruger

Geografisk sted: Næstved

Indlægaf Hr. SmåSur » ons jul 08, 2009 12:07 pm

Enig med alt andet sagt - dog skal du huske, at der i år kom nye regler vedr. reg.afgift - og hvor der ikke kan indhentes fabriks-angivelser for benzin økonomi, udregner SKAT selv denne ud fra en tabel og udregningsmetode. (- og du skal i dag betale en afgift der afhænger af hvor "kort" bilen kører på literen).

Registreringsafgiften forhøjes med 1.000 kr. pr. km/liter, bilen kører mindre end 16 km/liter..

Så hvis man er kommet frem til, at din bil kører 5 km/liter - er der her kr. 11.000 du ikke kan gøre meget ved - med mindre du behørigt kan påvise en bedre benzinøkonomi. (Teknisk udregning - jeg vil tro SKAT er bedøvende ligeglade med, at det kun er din bedstemor der skal køre i bilen! :) )
Hr. SmåSur
Adminstrator
Adminstrator

Geografisk sted: Omkring Kbh

Indlægaf Bertone » ons jul 08, 2009 16:53 pm

Den pensioneret Toldsynsmand arbejder ikke mere. Desvære, tro ikke, at jeg ikke har spurt om div ting.

Jeg sammeligner heller ikke en 245 med min 262, men afgiften er på en normal 245, selv om der er lavet så meget om på den + motor...

Det afgift som skal betales nu er det sidste for at få nummer på, alt det andet er betalt sidste år. Det har ik noget med hinanden at gøre.

Og omkring det med benzinøkonomien, såe ved jeg godt alt om deres regler..... En fornuftig pris på min ville være omkring de 30 + minus lidt.

Det skal lige siges AT handelprisen tilbage i 1978 har SKAT sat til 260000, selv om jeg fortalte at den var 230818. Det er fra Bil-revyen 78...... den havde de ik. Og som deres udtagelse var, vi har sjusset os til de 260.......... det er da deres første fejl, men det skal man bare betale afgift af.............. Derfor er jeg stædig.
Bertone
Ny bruger
Ny bruger

Indlægaf Hr. SmåSur » ons jul 08, 2009 18:35 pm

Bertone skrev:... Jeg sammeligner heller ikke en 245 med min 262, men afgiften er på en normal 245, selv om der er lavet så meget om på den + motor...
... såe ved jeg godt alt om deres regler.....
............. Derfor er jeg stædig....

Hvis du kender alt til deres regler - med andre ord, udregningsmetode mv. - så er det jo bare at bruge den og finde rigeligt med dokumentation der styrker dine påstande.

Du kan overhovedet ikke regne med eller sammenligne tidligere afgifts-udregninger med hvorledes resultatet bliver i dag - hele udregningsprocessen er ændret fra 1. april 2009 - så sammenligninger med tidligere resultater er menningsløse. Det er muligt at vi har haft skattestop - men IKKE på registreringsafgiften!

Det er fint nok at være stædig!

I dit oprindelige spørgsmål, søger du hjælp til at klage:
Den entydigt bedste hjælp der er at give er, at indhente så meget relevant dokumentation det er dig muligt - og med denne underbygge din klage - samt "hjælpe" SKAT frem til, hvad der en "rigtig" udregning. Så må du bøje dig for, at afgiften stadig kan havne på et højere niveau end andre tidligere afgørelser. Lær den aktuelle udrgningsmetode at kende - benyt den med STÆRKE dokumentationer i ryggen - det er den eneste vej frem.
I samme øjeblik du begynder at "pive" eller pege af alle de andre i sandkassen - lukker de øjnene.
Hr. SmåSur
Adminstrator
Adminstrator

Geografisk sted: Omkring Kbh

Tilbage til Diverse