Rigtig godt link du gav mig der

Det gennemgår alle de aspekter jeg manglede.
Angående VAG motoren og miljøgr. 2 så er jeg såvidt enig med dig og Balder. Dog har 140/290 hk/nm mere slagkraft end mine 144/206 hk/nm. Jeg skifter ikke fordi jeg kun vil spare lidt på brændstofsøkonomien (det kan overhovedet heller ej betale sig), mest af alt, bare fordi der skal ske noget nyt. Jeg fornemmer endvidere på mit bilgen, at jeg kommer til at skifte biler hvert andet år, så jeg tror jeg kommer af med en v70-tdi inden gamle dieselbiler bliver "værdiløse". Jeg har længe ægret mig over ikke at køre med aut.gear, samtidig synes jeg, at benzintanken tømmes én tankfuld for hurtigt hver mdr. Nu forsøger jeg at få disse to ønsker til at gå op.
Jeg er meget glad for min Volvo, synes modellen er perfekt klodset og firkantet på den fede måde. En V70 1998-2000 med VAG-motor findes der ingen biler til salg af i dk, uden de har gået langt over 400-500.000 km. Det er ikke de biler jeg vil have.
Det må dog være muligt at hente præcis det eksemplar i Tyskland som gør mig tilfreds: aut. læder, ESP, fuld servicebog, km-stand 170-220.000. De står der nede men der er ikke mange at vælge i mellem. Prisen i Tyskland er næsten underordnet, det er jo mere den endelige registreringsafgift som er det sprængende punkt. Mit samlede budget er på ca.140.000-150.000.....og der kommer D5 ikke i nærheden...endnu
Men hvad mere vigtigt er....skal først finde køberen af min nuværende bil, dér ligger nemlig en stor del af det samlede budget
Venlig hilsen
Kimmer