V70 gul lampe tænder periodisk og småryk

Motor, gearkasse, drivaksler og bagtøj.

Redaktører: Anders_H, Hr. SmåSur, Kristian

V70 gul lampe tænder periodisk og småryk

Indlægaf Buffen » man okt 19, 2009 18:33 pm

Davs,
Min kone har en V70'er, 2.4 benzin fra 2000. Hun brokker sig over at "den gule lampe" tænder periodisk, og at bilen giver nogle småryk når den er på cruise!
Hun har prøvet at slår air-conner fra - det ændrer ikke noget!
Der kom umiddelbart efter en udskiftning af en pakning ved tandremmen - som også blev skiftet. Jeg fandt et par små slanger der IKKE var sat på luftfiltret af mekanikeren, der hjalp ikke noget. Så for noget tid siden fandt jeg ud af at den tykke slange der kommer fra luftfilteret ikke var monteret rigtigt (stadig af mekanikeren) - på bagsiden var slangen krøllet sammen - så den kunne trække falsk luft. Det hjalp heller ikke!
Her i weekenden kunne jeg så ikke undslå mig mere - måtte kigge på dyret: jeg har prøvet med dieselstart på alle samlinger og slanger - ingen ændering!
MEN så at det øverste ophæng et halv-revnet - ka det passe at jeg har set at det kan give lignede problemer??

På forhånd tak!
Buffen
Moderat bruger
Moderat bruger

Re: V70 gul lampe tænder periodisk og småryk

Indlægaf Buffen » man okt 19, 2009 18:44 pm

Buffen skrev:Davs,
Min kone har en V70'er, 2.4 benzin fra 2000. Hun brokker sig over at "den gule lampe" tænder periodisk, og at bilen giver nogle småryk når den er på cruise!
Hun har prøvet at slår air-conner fra - det ændrer ikke noget!
Der kom umiddelbart efter en udskiftning af en pakning ved tandremmen - som også blev skiftet. Jeg fandt et par små slanger der IKKE var sat på luftfiltret af mekanikeren, der hjalp ikke noget. Så for noget tid siden fandt jeg ud af at den tykke slange der kommer fra luftfilteret ikke var monteret rigtigt (stadig af mekanikeren) - på bagsiden var slangen krøllet sammen - så den kunne trække falsk luft. Det hjalp heller ikke!
Her i weekenden kunne jeg så ikke undslå mig mere - måtte kigge på dyret: jeg har prøvet med dieselstart på alle samlinger og slanger - ingen ændering!
MEN så at det øverste ophæng et halv-revnet - ka det passe at jeg har set at det kan give lignede problemer??

På forhånd tak!

Hmmm - der var godt nok mange stalvefajl i ovenstående :D
Buffen
Moderat bruger
Moderat bruger

Indlægaf Hr. SmåSur » man okt 19, 2009 21:12 pm

Gul lampe... Siger jo ikke så meget.. Har du ikke en instruktionsbog? - Ellers skulle det ikke være svært at lede en sådan op på internettet..
Hr. SmåSur
Adminstrator
Adminstrator

Geografisk sted: Omkring Kbh

Indlægaf Buffen » man okt 19, 2009 21:54 pm

Hr. SmåSur skrev:Gul lampe... Siger jo ikke så meget.. Har du ikke en instruktionsbog? - Ellers skulle det ikke være svært at lede en sådan op på internettet..

Undskyld - troede at "man" ville vide at det var "motorlampen" - fejl på udstødningsrensningssystemet , som der står i den instruktionsbog jeg er i besiddelse af,
Såe - jeg behøver ikke at lede på nettet - den ligger i hanskerummet!
Buffen
Moderat bruger
Moderat bruger

Tilbage til Motor, Gearkasse og Bagtøj