Det korrekte måde er at justere det ude i hjulene som Volvosport også siger... der er vidst et hul i bremseskiven / tromlen du kan få en skruetrækker ind og vippe.. hjulet skal kunne dreje frit rundt når du har justeret det korret.. spænd gerne til så du ikke kan dreje hjulet , så er du sikker på at bakkerne er centreret og så løsner du lidt igen til det drejer frit.. måske kan du høre at den lige let rammer tromlen når du kører den rundt..
og hvis du så synes at du stadig skal trække den forlangt op i loftet.. SÅ justere du den inde i bilen så det passer ca med 3-4 "hak".. check lige om hjulene stadig drejer frit efter et par hiv... den skulle jo nødigt hænge i bremsen.. evt check dine håndbremse kabler om de går frit og let.
Hvis det er længe siden den har fået serviceret bremser , så ville jeg skille det ad og se hvordan bakkerne har det..
Hvis der er en anden der har været før dig og justere inde i bilen , så ville jeg løsne den og så starte ude i hjulene.. man ved aldrig hvad mekanikere kan finde på... ( jeg er det nemlig selv hehe )
Du får en væsenlig bedre håndbremse af overstående måde