V70: Hjælp til indkøb af brugt motor/kabinevarmer

Her, dét der ikke lige passer ind i de øvrige kategorier. Lad det dog ikke blive en "skraldespand".

Redaktører: Anders_H, Hr. SmåSur, Kristian

Re: lidt hjælp til indkøb af brugt motor/kabinevarmer

Indlægaf Ulrik Friis » tirs nov 17, 2009 22:47 pm

Du ska' sgutte vente på frosten. Du skal bruge det når temperaturen kommer ned under 10 grader. Der er to fordele ved fyret: (1) komfort (varm kabine) og (2) miljø idet motoren hurtigere bliver driftsvarm hvorfor udstødningsgasserne hurtigere bliver renset af katalysatoren og motoren bruger mindre brændstof.

Og så skal du motionere fyret med jævne mellemrum udenfor sæsonen, dvs mindst en gang om måneden.
mvh
Ulrik
XC40 P8 AWD Recharge 2022
Fra 2007 til 2021: V70 D5 Aut. 2002
Brugeravatar
Ulrik Friis
Elitebruger
Elitebruger

Geografisk sted: Nord f. Kbh.

Indlægaf Shadows » tirs nov 17, 2009 23:17 pm

Ulrik Friis skrev:Du ska' sgutte vente på frosten. Du skal bruge det når temperaturen kommer ned under 10 grader. Der er to fordele ved fyret: (1) komfort (varm kabine) og (2) miljø idet motoren hurtigere bliver driftsvarm hvorfor udstødningsgasserne hurtigere bliver renset af katalysatoren og motoren bruger mindre brændstof.

Og så skal du motionere fyret med jævne mellemrum udenfor sæsonen, dvs mindst en gang om måneden.

HELT ENIG !!
... pt Volvoløs
Mercedes-Benz 450 SL ‘73
Shadows
Elitebruger
Elitebruger

Geografisk sted: 2900

Indlægaf kimmer » ons nov 18, 2009 8:34 am

Shadows skrev:
Ulrik Friis skrev:Du ska' sgutte vente på frosten. Du skal bruge det når temperaturen kommer ned under 10 grader. Der er to fordele ved fyret: (1) komfort (varm kabine) og (2) miljø idet motoren hurtigere bliver driftsvarm hvorfor udstødningsgasserne hurtigere bliver renset af katalysatoren og motoren bruger mindre brændstof.

HELT ENIG !!

Også selv helt enig. Synes bare det lød sjovere med frosten end at sige "...og til temperaturen kommer ned under 10 grader" :D Ved godt at det skal holdes aktivt året rundt, også når det er sommer og vejret ikke umiddelbart kræver en hed kabine.
Jeg glæder mig dog stadig til frosten kommer om naboerne på gaden skal skrabe.. :wink:
Volvo V90 D4 aut. momentum årg. 2020

Tidligere:
Volvo V70 2.4 170 hk årg. 05 man. gear - momentum
Volvo V70 tdi 2.5 aut. 140 hk årg. 99
Volvo V70 2.5 144 hk årg. 97
Volvo 164 årg . 69 meget tørstig og hullet som en si
Brugeravatar
kimmer
Elitebruger
Elitebruger

Geografisk sted: Næstved

Indlægaf Ulrik Friis » ons nov 18, 2009 13:53 pm

Nu kender jeg ikke så meget til Eberspächer, men det originale fra Volvo (Ardic) larmer simpelthen som en jetjager i tomgang. Den larm vil du sikkert gerne være foruden, selvom det er lidt tjekket, at når jeg sidder og spiser morgenmad, så skal jeg bare spidse ører for at høre om fyret nu også har tændt, som det skulle. Fruen har et Webasto i sin Peugoet, og det står og hyler, men det støjer langtfra som det i Volvoen, der med en dyb, fuldtonet brølen sørger for at naboerne har noget at snakke om - næste gang det bliver frostvejr :lol: - hvis det bliver frostvejr :?
mvh
Ulrik
XC40 P8 AWD Recharge 2022
Fra 2007 til 2021: V70 D5 Aut. 2002
Brugeravatar
Ulrik Friis
Elitebruger
Elitebruger

Geografisk sted: Nord f. Kbh.

Foregående

Tilbage til Diverse