Erfaringer med service hos Pedersen & Nielsen i Hjørring

Her, dét der ikke lige passer ind i de øvrige kategorier. Lad det dog ikke blive en "skraldespand".

Redaktører: Anders_H, Hr. SmåSur, Kristian

Erfaringer med service hos Pedersen & Nielsen i Hjørring

Indlægaf Lars » fre nov 13, 2009 16:45 pm

Er der nogen, der har erfaringer - gode eller dårlige - med firmaet Pedersen & Nielsen i Hjørring.

Jeg tænker her selvfølgelig på kvaliteten af arbejdet på deres værksted. Og om de prismæssigt ligger på niveau med fx. Autohuset Vestergaard. Jeg har neop sendt en mail og forespurgt på en pris for årlig service, men endnu ikke fået svar.

mvh Lars
Lars
Superbruger
Superbruger

Re: Erfaringer med service hos Pedersen & Nielsen i Hjørring

Indlægaf Ulrik Friis » ons nov 18, 2009 14:01 pm

Svendborg - Hjørring: 349 km. Svendborg - Espergærde: 228 km. Autohjørnet i Espergærde er gode. Og så er Helsingør mindst ligeså interessant en by som Svendborg.
mvh
Ulrik
XC40 P8 AWD Recharge 2022
Fra 2007 til 2021: V70 D5 Aut. 2002
Brugeravatar
Ulrik Friis
Elitebruger
Elitebruger

Geografisk sted: Nord f. Kbh.

Indlægaf VolvoSport » ons nov 18, 2009 15:57 pm

Ulrik:
For at komme fra Svendborg til Espergærde skal man over Storebæltsbroen. Det koster ca. 215 kr hver vej.
Og på turen fra Svendborg til Hjørring, skal man passere Lillebæltsbroen, Vejlefjordbroen og igennem Limfjordstunnelen. Det koster ikke andet end brændstof :wink:

Lars:
Jeg kender ikke personligt til Pedersen & Nielsen i Hjørring, men en tidligere kollega brugte dem altid til sin gamle Volvo 240. Og jeg har aldrig hørt andet end positive meldinger fra ham. Men eller prøv at stille samme spørgsmål på www.volvo240.dk. Der er mange brugere fra det nordlige Jylland, som helt sikkert kender Pedersen & Nielsen i Hjørring.

Mvh Christian
VolvoSport
Elitebruger
Elitebruger

Geografisk sted: Østjylland

Indlægaf Lars » ons nov 18, 2009 20:50 pm

Ulrik Friis skrev:Svendborg - Hjørring: 349 km. Svendborg - Espergærde: 228 km. Autohjørnet i Espergærde er gode. Og så er Helsingør mindst ligeså interessant en by som Svendborg.

:D . Jeg har kun bestilt en tid til service i Hjørring fordi vi alligevel skal på familiebesøg deroppe om et par uger.

Hos Autohuset Vestergaard koster et 140.000 km service 5800,-
I Hjørring koster det 3673,-
Det er da en forskel der er til at forstå - og når vi nu skal derop alligevel, så kan det jo ikke være nemmere.

Nehrkorn i Flensburg skal i øvrigt have rundt 2700,- for samme service, men det bliver ikke lige denne gang at jeg kører derned.

Lars
Lars
Superbruger
Superbruger

Indlægaf Lars » fre dec 04, 2009 15:37 pm

For lige at runde tråden af, så blev bilen serviceret på udmærket vis hos Pedersen & Nielsen. Prisen var som de havde sagt 3673,-

Eneste ting at brokke sig over var dæktrykket, som de havde ændret en del på - noget som jeg først opdagede da jeg kom hjem. På de tre af hjulene var trykket 2,5 bar og på venstre baghjul var det 1,3 bar!
Jeg kører med vinterhjul i standardstørrelse og kører med 2,2 bar for og 2,1 bar bag - som instruktionsbogen foreskriver.

Lars
Lars
Superbruger
Superbruger

Indlægaf Morten VJ » lør dec 05, 2009 9:53 am

Det lyder nærmest som du er punkteret på de ene hjul!
Forskellen imellem det målte for høje tryk og det der står i bogen.
er der andre forklaringer på.
Fejlvisning på trykmålerene, De fleste større værksteder får kontrolleret deres måleudstyr en gang om året.

Dæk tryk skal altid måles med et koldt dæk, dvs den gældene udendørs temperatur
Efter et par hundrede km er temperaturen steget i dækket, og dermed trykket.

MVH

Morten
http://www.volvo200klub.dk/
Brugeravatar
Morten VJ
Elitebruger
Elitebruger

Indlægaf Lars » lør dec 05, 2009 10:46 am

Ja - jeg troede også først at hjulet var punkteret, men jeg pumpede det op til 2,1 bar for 3 dage siden og trykket er stadig det samme.

Jeg målte dæktrykket på helt kolde dæk og var på tre forskellige tankstationer hvor målerne viste det samme +/- 0,1 bar.

Så Pedersen & Nielsen må vist påtage sig skylden :-)

Lars
Lars
Superbruger
Superbruger

Tilbage til Diverse