well, en lille update: jeg tog tromlerne af, og den lyd der kom når jeg drejede skiven/tromlen med hånden viste sig at være bremsebakkerne i den ene side der var gået løs og skrabede mod tromlen.
ikke det store problem, men jeg pillede så bakkerne helt af for at være sikker og kørte en tur, men der var åbenbart to lyde oveni hinanden før for den har stadig en kraftig mislyd.
jeg optog en lille video af det, prøv at se den og skru godt op for lyden:
http://www.youtube.com/watch?v=jAN7xpPs-OUlæg mærke til at der ikke er nogen lyd andet end motoren når jeg kører det første stykke, men da jeg når hen til rækken af parkerede biler går det igang
den her fatter jeg bare ikke helt, for bremseklodser og kaliberne ser umiddelbart ud til at være fine.
(husk at den kører uden de inderste bremsebakker her)
nogen gange er det fra start, andre gange er den tavs flere kilometer (uanset hastighed) og pludselig larmer den som en stenknuser fra helvede
hvis det var et leje eller bagtøjet ville lyden vel være konstant og ikke kun dukke op en gang imellem?
umiddelbart ville jeg tro at det kunne være stemplerne i en eller begge kalibere der ikke trak sig ordentligt tilbage og fik klodserne til at slæbe, men det kan da ikke give sådan en hysterisk larm?
det lyder ca som hvis man smed en håndfuld grus ned i en kødhakker når det går igang, uanset hvor smadrede ens bremser er kan de da aldrig komme til at sige sådan? eller hvad?
hvad kan det ellers være?