Projekt: Volvo 142 Deluxe 72'

Her kan du poste billeder af dine køretøjer

Redaktører: Anders_H, Hr. SmåSur, Kristian

Re: Projekt: Volvo 142 Deluxe 72'

Indlægaf Eg » tors maj 07, 2009 18:02 pm

Jaa en sænkning og et par 940 hjul ser ikke tosset ud, min ligner osse en mill. når der er sat 17" på

MvH Eg
Eg
Superbruger
Superbruger

Indlægaf Ingemann » lør maj 09, 2009 13:22 pm

940Turbo skrev:Vellykket old-timer race look du har fået på den! Ser godt ud! :-)

Af hjertet tak! :mrgreen:
Mvh.
Andreas Ingemann Hansen
Brugeravatar
Ingemann
Redaktør

Geografisk sted: Hillerød, Nordsjælland

Indlægaf Ingemann » tors jun 04, 2009 14:09 pm

Det er altid svært at holde fingrene væk fra bilen, synes jeg! Der er altid et eller andet, som kan laves, og lige pt har jeg gang i 3 forskellige projekter på den.

Motoren skruer jeg som bekendt for nogle stadig på. Venter på de sidste stumper og så håber jeg ikke at jeg får flere problemer den vej på. Men man kan jo aldrig vide!
I kaburatorne mangler jeg én luftdyse og ét blanderør. Fik leveret lidt forkert :s
Og så er der et K&N-filter på vej hjem fra England til min luftfilterkasse. Jeg har lavet LOVLIG krumtapsudluftning med en halvliters catchtank, som er gemt lidt væk. Luftfilterkassen er resonansdæmpet, så støjen forhåbentlig bliver dæmpet lidt! Det hele er 100% speciallavet og indfarvet i bilens farve.
Billede

Så har jeg fået fat i noget 16" alufælge! Camille Gotti er mærket. De er 7,5" bredde med ET37 monteret med 225/50 dæk. De kan LIGE være der! :wink: Det pynter rigtig meget! På sigt skal de sandblæses og males hvide regner jeg med.

Ellers er jeg i gang med mit bagagerum, men det får I ikke et billede af før det er færdigt! :wink:
Er der nogen som ligger inde med de specielle låse-skruer til lågen på instrumentbordet som dækker for sikringerne? Mine er nemlig gået til i kampens hede...
Sidst rettet af Ingemann ons nov 14, 2012 10:49 am, rettet i alt 1 gang.
Mvh.
Andreas Ingemann Hansen
Brugeravatar
Ingemann
Redaktør

Indlægaf Morten VJ » tors jun 04, 2009 17:14 pm

Jeg ville nok fjerne det blå gultæppe fra luftfilterkassen, og lave et par meget små drænhuller i stedet.
Således at det brændbare kan løbe ud.
Ellers bliver det nok en bålfest du skriver om næste gang!!!

MVH

Morten
http://www.volvo200klub.dk/
Brugeravatar
Morten VJ
Elitebruger
Elitebruger

Indlægaf Ingemann » fre jun 05, 2009 0:49 am

Jeg har godt tænkt på at det godt kan være lidt brændfarligt, men har ikke set det som det helt store problem.
Kan godt være du har ret?
Det er der udelukkende for at støjdæmpe.

Drænhuller synes jeg måske er en smule i overkanten! Godt nok er der risiko for at der kommer noget den forkerte vej (det kommer der), men benzin er en meget flygtig væske. Det, der måtte ligge sig i luftfilterkassen vil meget hurtigt fordampe.

Skal så bare finde et effektivt lyddæmpningsmateriale, som ikke er brændbart. (Nej ikke Rockwool ;))
Mvh.
Andreas Ingemann Hansen
Brugeravatar
Ingemann
Redaktør

Indlægaf Shadows » fre jun 05, 2009 9:09 am

Ser godt ud med de der fremføringsvalser :wink:

Men to små ting skuer mit øje.... Er frontgrillen faldet sammen på midten? Nummerpladen Andreas, det er sgu da noget skødesløst monteret! :lol:
... pt Volvoløs
Mercedes-Benz 450 SL ‘73
Shadows
Elitebruger
Elitebruger

Geografisk sted: 2900

Indlægaf Morten VJ » fre jun 05, 2009 15:06 pm

Ingemann skrev:Jeg har godt tænkt på at det godt kan være lidt brændfarligt, men har ikke set det som det helt store problem.
Kan godt være du har ret?
Det er der udelukkende for at støjdæmpe.

Drænhuller synes jeg måske er en smule i overkanten! Godt nok er der risiko for at der kommer noget den forkerte vej (det kommer der), men benzin er en meget flygtig væske. Det, der måtte ligge sig i luftfilterkassen vil meget hurtigt fordampe.

Skal så bare finde et effektivt lyddæmpningsmateriale, som ikke er brændbart. (Nej ikke Rockwool ;))

Da jeg for mange år siden kørte med den type karburatorer, og en lignene luftfilter kasse.
Så kunne jeg snildt har 2mm benzin i bunden af kassen, efter en lang køretur.
Men det var jo på en crossflow motor, så kassen fik ikke varmen fra udstødningsmanifolden.

Om materialet er brændbart eller ikke er underordnet.
Det sørger benzin og olie for, materialet binder bare væsken bedre.
Tæppet er jeg mest bange for at det går i opløsning, og bliver suget ind i motoren.

Kassen i sig selv dæmper en del, specielt hvis du fører en slange ud foran køleren for at suge frisk kold luft.

Det kan være billede snyder, men jeg kan ikke se udluftnings hullerne til svømmerhusene, og det er ikke særligt smart at udelade dem.

MVH

Morten
http://www.volvo200klub.dk/
Brugeravatar
Morten VJ
Elitebruger
Elitebruger

Indlægaf Ingemann » fre jun 05, 2009 21:32 pm

Shadows skrev:Ser godt ud med de der fremføringsvalser :wink:
Men to små ting skuer mit øje.... Er frontgrillen faldet sammen på midten? Nummerpladen Andreas, det er sgu da noget skødesløst monteret! :lol:

Frontgrillen har et eller andet form for buk på midten - som jeg ikke helt kan regne ud om kan/skal rettes eller det skal være sådan?
Nummerpladen er et resultat af forskellige ting, som vi ikke bør komme videre ind på :mrgreen:

Jeg tror det ender med at jeg lægger noget dæmpningsmateriale i luftfilterkassen ala det, som man sætter i døre og lign. Noget som kan tåle både benzindampe (og væske).
Det må være billedet der snyder lidt, for de udluftningshuller er der :)
Mvh.
Andreas Ingemann Hansen
Brugeravatar
Ingemann
Redaktør

Indlægaf michael240 » man dec 21, 2009 3:06 am

Ingemann skrev:Så har jeg fået fat i noget 16" alufælge! Camille Gotti er mærket. De er 7,5" bredde med ET37 monteret med 225/50 dæk. De kan LIGE være der! :wink: Det pynter rigtig meget! På sigt skal de sandblæses og males hvide regner jeg med.

der er ellers også potientiale i dem du havde på før:

http://www.garaget.org/?car=174837&image=1679295

jeg overvejer selv at skaffe sådan nogle og få dem forchromet, de koster jo nærmest ingenting. tror det ville være nice med whitewalls på 8)
Brugeravatar
michael240
Erfaren bruger
Erfaren bruger

Indlægaf Ingemann » man dec 21, 2009 3:22 am

Jeg har faktisk kigget ret meget på den bil. Der er to grunde til at jeg primært har skiftet:
1. Rullediameteren på de "nye" hjul er væsentligt større = en højere gearing, og det går at man ikke køre med ligeså høje omdrejninger ved normal kørsel.
2. Bilen bliver hævet en smule over jorden, men den ser stadig lav ud. Det er irriterende at skulle tænker over hvert lille bump og sten på vejen :)

Men ja, den bil er totalt cool!
Mvh.
Andreas Ingemann Hansen
Brugeravatar
Ingemann
Redaktør

Indlægaf Ingemann » søn jan 31, 2010 22:09 pm

Rigtige mænd trodser kulden og får lavet noget i den frosne vinter!!

Der sker også noget i min lille garage. Sidste sommer har været præget af to ting. For det første synes jeg (ja, det er ikke engang løgn), at min udstødning larmede for meget. Når man kørte i længere tid med vinduet nede, selvfølgelig, gav det for meget resonans i kabinen, så jeg har ført afgangen ned bagi og ud, hvor den originalt går ud. Desværre kan jeg ikke komme ud og prøve hvordan det virker i virkeligheden endnu, men jeg er spændt! :)

Dernæst havde min bil lidt problemer med et par utætte ventiler, og specielt på 3 cylinder. Det resulterede i, at motoren skød tilbage, når den var kold. Så jeg pillede toppen af, og har fået slebet ventiler og fik i samme omgang også lige rettet toppen af for en god ordens skyld! Umiddelbart virker det som om problemet er løst, men igen - det kræver en rigtig prøvetur, som jeg ikke kan få :?
Billede

Så er jeg ved at få fat i det specielle koblingshus, så jeg har anskaffet mig en tidlig M47 gearkasse. Nu vil jeg én gang for alle komme ud over den lave gearing! :D Det er næsten bolt-on har jeg konstateret. Flancen passer, og speedometeret passer, men jeg skal ud og anskaffe mig en kobling. Er der nogle, som har en kobling jeg må få? Bare for at prøve med. Skal prøve at se om det virker inden jeg går ud og køber en ny.
Billede
Mvh.
Andreas Ingemann Hansen
Brugeravatar
Ingemann
Redaktør

Indlægaf Eg » tors feb 04, 2010 21:48 pm

Det der med gearkassen lyder godt nok spændende. Jeg leger selv med tanken om det 5 gear. Så den lille blå kan blive lidt mere hverdags duelig.
Eg
Superbruger
Superbruger

Indlægaf Ingemann » fre feb 05, 2010 20:59 pm

Ja jeg er også træt af ikke at kunne på landevejen med mindre end 3000omdr. :)

Og når sommerferien går til Jylland, så skal det være i orden!
Mvh.
Andreas Ingemann Hansen
Brugeravatar
Ingemann
Redaktør

Indlægaf Ingemann » tors apr 22, 2010 16:41 pm

Så er jeg kommet videre med mit projekt.
I går fik jeg købt mig en kobling, jeg har anskaffet mig en kardan, som skal kortes op, og jeg har fået fat i det rigtige koblingshus og hældt den rigtige olie på gearkassen! Så langt så godt..
Nu er den blevet sat op på plads, så nu skal der bare laves en ny gearkassebro, og så kører bussen :) (Det bliver nok i morgen)
Men sådan ser det ud lige pt!

Billede

Jeg er lidt spændt på hvordan gearingen til speedometerdrevet passer. Er der nogen, som ved om man kan få en anden, hvis det er helt galt?
Sidst rettet af Ingemann ons nov 14, 2012 10:50 am, rettet i alt 1 gang.
Mvh.
Andreas Ingemann Hansen
Brugeravatar
Ingemann
Redaktør

Indlægaf nj » fre apr 23, 2010 10:12 am

Godt at se der sker fremskridt med dit projekt, rigtig godt med den M47. Så er den jo snart kørende på vejene igen :D
Niels Jørgen

Nuværende: 480ES 87, C30 11
Tidligere: 121 64, 142 68, 142 rallybil 73, 244 Jubi 77, 245 81, 740 85,
242 rallybil 77, 460 90, 460 Turbo 95, S40 1,8 97, Amazon 123GT 67,
P1800 62, C70 Coupè 2,5T 99
nj
Elitebruger
Elitebruger

Geografisk sted: Nykøbing Mors

ForegåendeNæste

Tilbage til Bilgalleri