Hej Jeppe,
Tag det ikke personligt, men jeg undres gevaldigt over, at et (tidligere?) medlem af bestyrelsen af netop
Volvo Amazon klub Danmark har svært ved at finde den slags oplysninger/info.
Jeg citerer fra
Volvo Amazon klub Danmark's egen hjemmeside:
Formålet med Volvo Amazon Klub Danmark er, at holde denne klassiske model fra Volvo, kørende på de danske landeveje mange år endnu gennem billigere reservedele, teknisk råd og vejledning.
Klubben afholder arrangementer fordelt over hele landet: orienteringsløb, crusing-ture og forskellige former for træf.
Som medlem modtager du fire gange årligt "Amazonen" klubbens medlemsblad, hvor du kan læse om træfaktiviteter, restaureringsvejledninger, teknisk brevkasse, køb & salg og mange spændende artikler.
Se, i alle danske Volvo-klubber's vedtægter er de første paragraffer netop at "klubben hjælper dig med at holde din Volvo kørende".. bla..bla.. men noget så "simpelt" som helt elementær vedligeholdelses-hjælp - kan man altså ikke få med sit medlemskab???..
Well, jeg slutter mit bitcheri - minder dig om
http://www.volvoamazonpictures.se og under dokumenter søger du i værksteds/service meddelelser-databasen efter "rostskydd" - så skulle du finde Volvo's egen vejledning til netop opgaven. Så får du det gjort som Volvo anbefaler!

Edit (2010-02-01 19:11) - Det ser ud som om at ovennævnte database i øjeblikket er ude af funktion. Men det skulle kunne findes her - ellers må du melde dig ind i Hr. SmåSur-klubben og modtage fotokopi med posten - Helt uden medlemskabsbetaling!