Motoren har gået 275000 km. Jeg har et stykke tid døjet med hakken under sejtræk. Gav skylden til mine korte ture 5 km på job. Fik snask i min krumtaphusudluftningsslange. Bruger jeg en gang injectorcleaner har det hjulpet kortvarigt. Jeg kører 15000 mellem olieskift og her sidst havde jeg også hvid snask på oliepinden, det var jeg lidt træt af. På de 15000 km har der været en kort periode med dårlig thermostat hvilket nok ikke fremmer. Har så også måttet skifte køleren da denne var blevet utæt, af den grund har det været svært at følge vandforbruget og ikke mindst, hvorhen det forsvandt. Nu er den nye køler så monteret og jeg vil mene at luftlommer skulle være ude af systemet. Mit spørgsmål er så, at hvis toppakningen er gået, hvor meget vand vil der så forsvinde ? Jeg syntes ikke det er et tydeligt vandforbrug når jeg kigger på min eksspansionsbeholder. Hvor meget forbrug skal der til før jeg får hvid røg og, hvordan pokker tolker man hvid røg i denne kulde
Når jeg stikker snuden i udstødningen med motoren kørende syntes jeg det lugter underligt, men det har måske altid været sådan jeg har jo ikke haft behovet før.
Er der nogen der oplever lidt af det samme som mig derude ??
Det skal lige tilføjes at min motorstyringslampe også lyser men jeg er 99 % sikker på at det er lamdafejl.