HJÆLP - Min benzin bil lyder som en gammel diesel

Motor, gearkasse, drivaksler og bagtøj.

Redaktører: Anders_H, Hr. SmåSur, Kristian

HJÆLP - Min benzin bil lyder som en gammel diesel

Indlægaf CBA » fre feb 19, 2010 0:59 am

Hejsa,

jeg er den lykkelige ejer af en Volvo S40 fra 2002 med en 1,6 liters benzin motor. Motoren har desværre fået en lyd jeg ikke er helt tryk ved, den lyder som en gammel diesel motor (klevren og raslen under ventil dækslet), mest udtalt når den går i tomgang og er varm. Hvis lyden skal7kan beskrives er det noget i stil med en jævn/normal lyd der pludselig stiger i intensitet, for derefter at falde til ro igen i kort tid, og så gentager det sig igen og igen og igen.

Min lokale Volvo forhandler mener det er VVT delen der er slidt og deraf kommer mislyden. Volvo mener jeg skal skifte VVT delen sammen med tandrem, strammer hjul, vandpumpe m.m. Ifølge garanti og vedligeholdelsesbogen, skulle dette først ske ved 160t. km. eller 10 år, der er et stykke vej endnu bilen har "kun" gået 135t. km. og er 8 år gammel.

Er der nogen her der ved om det er muligt selv at udføre arbejdet, eller om det kræver specielle aftrækkere/værktøj = en tur på Volvo´s eget værksted.

Det ville være rart hvis der er nogen der kunne komme med et bud, på forhånd tak,

Mvh. Carsten
CBA
Ny bruger
Ny bruger

Re: HJÆLP - Min benzin bil lyder som en gammel diesel

Indlægaf annelise » fre feb 19, 2010 12:59 pm

Hej
jeg har haft noget lignende på min V40
Det var ventillyfterne p.g.a dårlig / snavset olie
udsk.olie og filter, købte fuld syntetisk 0-40 i bedste og dyreste kvalitet
og jeg har ikke haft problem siden
annelise
Bruger
Bruger

Indlægaf Sander » lør feb 20, 2010 11:02 am

Hej CBA

Hvis du vil vide mere om vvt så prøv at gå op i søg og skriv VVT. Så kan du komme til at læse en del omk. vvt på s/v 40, der er allerede skrevet en del om det, og danne dig en mening ud fra dette.
Hilsen Sander
Elitebruger
Elitebruger

Geografisk sted: 7400 Herning

Indlægaf CBA » lør feb 20, 2010 17:11 pm

Hej Annelise og Sander,

mange tak for jeres svar, håber problemet kan løses med Annelises forslag, det lyder til at være billigst........og Sander, jeg checker lige søge feltet for S40/V40, det er jo selvfølgelig samme motorer.......det havde jeg ikke tænkt på i farten.

God weekend og tak forhjælpen.

/Carsten
CBA
Ny bruger
Ny bruger

Tilbage til Motor, Gearkasse og Bagtøj