Renovering af bremseforstærker

Styretøj, bremser og sikkerhed - herunder hjul.

Redaktører: Anders_H, Hr. SmåSur, Kristian

Renovering af bremseforstærker

Indlægaf amazonstefan » tors mar 04, 2010 21:39 pm

Har en amazon fra 1970, som har en defekt bremseforstærker. Straks efter motoren slukkes forsvinder bremseforstærkerens effekt.
Det er ikke bagventilen, som er problemet - denne er skiftet.

Har fundet et rep. sæt til bremseforstærkeren hos CVI:
http://www.cvi-automotive.se/sv/article ... backventil

Er der nogen er der har erfaring med en sådan renovering, og er der nogen der ligger inde med tegninger der viser bremseforstærkeren del for del?

På forhånd tak. Stefan
amazonstefan
Ny bruger
Ny bruger

Re: Renovering af bremseforstærker

Indlægaf VolvoSport » tors mar 04, 2010 22:32 pm

Er du sikker på, at den er defekt? For hvordan skal der kunne dannes vakum, når motoren slukkes? Det er jo undertrykket i indsugningsmanifolden, der danner vakummet.
Der står endda i instruktionsbogen til bla. Volvo 240, at man skal være opmærksom på, at der skal trædes 3-4 gange så hårdt på bremsepedalen ved bugsering, da bremseforstærkeren ikke er aktiv med slukket motor. Har ikke lige en instruktionsbog til Volvo Amazon med bremseforstærker, men mon ikke det samme gør sig gældend der? Det tror jeg i hvertfald.

Mvh Christian
VolvoSport
Elitebruger
Elitebruger

Geografisk sted: Østjylland

Re: Renovering af bremseforstærker

Indlægaf amazonstefan » tors mar 04, 2010 23:33 pm

Min synsmand forklarede mig, at bremseforstærkeren også skal virke til et par bremsninger efter motoren er slukket, eller mindst et minut efter.
Når motoren slukkes sidder en lille ventil på bremseforstærkeren, som lukker når motoren slukkes, så der forbliver vakum i forstærkeren.
amazonstefan
Ny bruger
Ny bruger

Tilbage til Styretøj, Hjul og Bremser