Hej allesammen håber i kan hjælpe mig , købte en Amazon i vinters hvor motor - gearkasse , bagtøj har kørt 5000km efter renovation.
Mit problem er at køre jeg under 80km/t går den fint i overgearet næsten hver gang , men over 80km/t sker der ikke noget , lampen for od/gear lyser men slipper jeg speederen er det som om den køre i frigear nogle sekunder derefter begynder den at hugge , det er som om jeg træder på koblingen og slipper den igen og det bliver den ved med indtil jeg slår od/gearet fra eller træder på koblingen.
Olien er skiftet og filter er efter set med det ser nyt ud det hele , har læst mig til at en gearolie af mærke Castrol SMX-O- 75W-85 fulsyntetisk skulle være rigtig god , men den laves ikke mere istedet fik jeg en SMX-S-75W-85 fulsyntetisk.
Den olie den tidlige ejer havde hældt på var en Mobil 5-40 fulsyntetisk , od/gearet virkede lige indtil den blev stillet i vinter hi.
Håber det giver mening sådan som jeg har beskrevet det , er der nogen der kender et værksted som evt kunne hjælpe men helst i det sønderjyske jeg bor ved sønderborg (6430).
Er der nogen der har et bud på hvad problemet er ??
MVH Palle