Redaktører: Anders_H, Hr. SmåSur, Kristian

Ulrik Friis skrev:Sænkningen bagi kan først ses når man kører - allerhelst med læs på bagi. Den står stadig højt, 38 cm mellem navcentrum og skærmkant når den står stille. Så jeg tror jeg monterer mine gamle originale fjedre i stedet for de lange fjedre, der hører til nivomaterne. Her er målet 36 cm.

Klågem skrev:Ulrik tænk lige på at de fjedre der hører til niveaumat er længere end de alm. Men de er også blødere. Så jeg tror ikke at du får noget ud af at sætte de alm. fjedre i bilen

Michael_Kristensen skrev:Jeg pillede mine nivomater og fjedre af sidste sommer og monterede std. støddæmpere og fjedre bag (af 2 årsager. Jeg syntes at bilen var hård bag i uden læs på og troede også at min vibrationer kunne stamme fra slidte støddæmpere). Da jeg fandt ud af at Michelin Primacy HP og org. volvo fælge løste problemet med vibrationerne, byttede jeg fjedre og støddæmpere ud igen tilbage til de org. nivomater.
Nu bliver jeg pludselig i tvivl når du skriver de kan vendes forkert! Hvordan kan man se det?? Er der forskel på vare nr.?
Den gule markat med Volvo nr. vendte udaf og sådan har jeg også mont. dem igen. Men er det rigtigt ???
Mvh.
Michael

Ulrik Friis skrev:Mine nivomater virker som de skal. Jeg er lidt uforstående overfor at der findes en venstre og en højre. Det skriver Volvo ikke noget om i monteringsvejledningen.

Tilbage til Karosseri og Interiør
Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 1 gæst