Mortenaa skrev:Lydder spændende med RH, men hvordan ordner de progrmeringen med lodning eller hvad ??
Er lidt tilhænger af en til/fra funktion som BSR-boksen har (regner med at man snart vil kunne tjekke om bilen er chippet i synshallen).
mvh Morten
Det foregår på den måde at de starter med at rulle bilen. Og se hvad den yder (hk-NM-ladetryk) før de afmonter styreboksen og læser standartchippen ind i en pc. Derefter sætter de pcén til bilen i stedet for styreboksen. Så ændrer de på en hel masse som jeg ikke har forstand på. Og når alle parameter stemmer. Læser de det hele ind i en ny chip. Så lodder de en chipholder fast i styreboksen og derefter klikker de den nye chip i prøvetur og færdig.
Standartchippen får du med og kan derefter selv skifte den ud. (det tager ca 5 min.) Glemte lige at skrive at bilen bliver rullet hver gang de ændrer noget i programeringen.
Og det er faktisk lovligt at få bilen chippet. Hvis hk. ikke overstiger med mere end 20% og hvis du oplyser det til dit forsikringsselskab.Og hvis firmaet der gør det giver en erklæring med.
Jeg sagde ingenting til mit selskab. og fik synet bilen med RH-chippen. Det eneste han sagde i synshallen var " forbrændingen fejler ihvertfald ikke noget" Det var lige før at man kunne trække vejret igennem udstødningen