Redaktører: Anders_H, Hr. SmåSur, Kristian

griffel skrev:Klågem skrev:Jeg fatter ikke hvor du har den pris fra med vægtafgiften.
Du betaler 3390x2 årligt = 6780 + 2x860 for at køre på andet brændstof end benzin dertil kommer der 1000 kr for manglende partikelfilter. ialt 9500 kr.
Jeg har såmænd beløbet fra min PBS-betalingsoversigt...![]()
Desuden står det hér: http://www.skm.dk/tal_statistik/satser_og_beloeb/242.html
Bilens egenvægt er ca. 1600 kg (kan ikke lige huske tallet i hovedet), derfor:
1700 kr. + 860 kr. (diesel) = 2560 hver 3. måned = 10240 kr. + 1000 partikelafgift = 11240 kr.Klågem skrev:Pristab på konvetering fra hvide plader til gule er ca 30000kr. Besparelse vægtafgift er 8500-7560=940 kr årligt. Så du skal godt nok beholde bilen i mange år.
Bilens totalvægt er 2020 kg, så HVIS jeg får gule plader på den (jeg overvejer jo stadig, derfor mine indlæg hér i forumet) og får den nedvejet til 1975 kg (det gjorde jeg med min fhv. 245) vil tallet være 2520 kr. HELårligt.
Det gir en besparelse på 8720 kr. om året!Klågem skrev:Og det kan da slet ikke betale sig at eftermontere et partikelfilter.
Det er måske heller ikke nødvendigt, for hvis du ser efter er der ingen stjerne der henviser til, at der tillægges 1000 kr. i partikelafgift, over listen vedr. varebiler. Den stjerne er der kun ved listen over personbilstakster...
Men det skal jeg da vist lige have undersøgt og konfirmeret nærmere.
Men hvis det holder, er pristabet tjent hjem på ca. 3 år... Og hvem ved, måske skal den bare køres til den ikke kan mere og så skal den jo ikke sælges...
Hilsen Jakob

Brugere der læser dette forum: Google [Bot] og 3 gæster