Bagsædet sidder fast - selen låser - nogen ideer?

Her, dét der ikke lige passer ind i de øvrige kategorier. Lad det dog ikke blive en "skraldespand".

Redaktører: Anders_H, Hr. SmåSur, Kristian

Bagsædet sidder fast - selen låser - nogen ideer?

Indlægaf kanzleren » tirs jun 01, 2010 17:00 pm

Hej

Jeg har lagt bagsædet ned i min V70'er (årgang 2006) og da jeg så ville rejse dem op gik det galt. Den største del (sædet til højre og det i midten som sidder sammen) fik jeg rejst op, men det lille kan jeg ikke få op. Sikkerhedsselen låser, når jeg hiver det op og jeg kan ikke få selen til at give slip og kan derfor ikke få sædet op. Nogen der kender til problemet? Eller har et løsningsforslag.

vh Claus
kanzleren
Ny bruger
Ny bruger

Re: Bagsædet sidder fast - selen låser - nogen ideer?

Indlægaf kalby » tirs jun 01, 2010 18:48 pm

Jep.. Problemet er en lille plastic dims som der sidder på selve selen og sørger for at den ikke ruller for langt tilbage når sædet lægges ned. Når den er væk ruller selen tilbage på rullen, og der er en automatisk lås som gør at selen ikke kan trækkes ud når sædet ikke er låst i ryglåsen. Derved bliver selen for kort til at ryggen kan komme op
Hvis du kan udløse låsen i sæderyggen,der hvor ryggen låser på skinnen i siden, løner selen sig og den kan trækkes ud igen, hvis ikke det er tilfældet er det nemmere at løsne bolten i bunden af sædet hvor selen er fæstet. Det kan du komme til at gøre ved at trække den lille side pude ved yderst mod døren af og derved løsne selen i bunden. Når den er løs kan sædet rettes op og låse som ellers, og når det er låst kører din sele igen. Sørg for at få den lille sele stop monteret igen midt på selen, ligesom der er i den anden side. ellers vil du få balladen igen næste gang du lægger sædet frem.
Volvo 245 2.3
Volvo S40 1.8
Volvo V40 2.0
Volvo V70 årg 97 TDI
Volvo V70 årg 03 TDI
Volvo V70 årg 07 D5 185 aut
kalby
Elitebruger
Elitebruger

Geografisk sted: Bornholm Åkirkeby

Re: Bagsædet sidder fast - selen låser - nogen ideer?

Indlægaf Schiffer » fre jun 27, 2014 19:42 pm

Tak "kalby" har lige haft samme problem med min "ny importerede" V70 2,4 D5 årg. 2004. Løsningen var som du beskrev. I min variant måtte jeg skrue bolten ud til selve selen ... og ja, "Selestopperen" den lille plastic dims mangler. Den vil jeg erhverve hurtigst muligt. Ny her på siden / Bloggen det er vist nået af et overflødighedshorn. TAK !
Schiffer
Bruger
Bruger

Geografisk sted: Roskilde

Tilbage til Diverse