Hej B23Trige
Jeg har selv rådet meget med mit el-system i min 740 GL fra 88, ikke desto mindre fordi jeg havde (nu snart for 4 år siden) et mindre kabel brand i (stamtræet) kabel bundtet under armaturet (der hvor alle kabler går fra sikringsboksen og rundt ud til alle systemer), når men tilbage til det jeg vil fortælle.
Har du overvejet at investere 200kr i en HAYNES gøre det selv bog, om VOLVO 740, 745 & 760 fra 1982 til 1992
Fordi der i der findes der en KOMPLET OG DETALIERET el-diagram over alle disse modeller, og med ALT ekstra udstyr som der findes i EU og USA Volvo versionen?
Denne bog kan købes nemt, både over Internettet og i butikkerne hos BILTEMA til ret billige penge.
Med hensyn til din håndbremse kontrol lampe, så er det altså ret unormalt at den lyser i 2 forskellige lys niveauer, fordi det gøre den ikke i min model.
Altså, min tip vil også være at, bagved på speedometret der sider der sådan et lille print plade, (hos mig er den med blå malet kobber banner) der på, der sider der en sølv malet sikrings tråd.
Tjek om den er ok, og om der er forbindelse igennem den og prøv at følge den print bane som går til og fra den sikring, og mål med en gennemgangstester om alt er OK.
Denne sikring er ret vigtig, der den forsyner nogle enkelte dele af speedometeret, og jeg kan huske at den gang, der jeg kom til at kortslutte den sikring så virkede omdrejningstælleren og speedometeret ikke, og benzin og temp. målerne viste kun halv værdi af det hvad der skulle være.
Dette havde også en negativ virkning på en eller anden kontrol lamper inkl. håndbremse lampen at den lyste svagt, men hvis man trak håndbremsen så lyste de ok, som jeg kan huske.
Men hvis den sikring er ok og du har 12.5V på den, så det andet fejl kunne være selve kontakten ved håndbremsen, den kan også fejle nogen gange (forbindelsen til stel i den).
Ellers det 3 og 4 problem, kunne være at du enten mangler stel forbindelse, eller du har fejl forbundet tændingslåsens stik forkert (hvis du har pillet ved den), sådan at nå du drejer den til de forskelige positioner, så bliver pluset fra batteriet ikke send ud, til de rigtig kabler fra tændingslåsen.
Men hvis den sikring er ok og du har 12.5V på den, så det andet fejl kunne være selve kontakten ved håndbremsen, den kan også fejle nogen gange (forbindelsen til stel i den)
Med hensyn til stel forbindelse punktet, så sider der 4 kabel sko stik, der er sat til stel, ved passagerer seddel foran under handske rummet, der hvor den der manuelle ekstra luft indblæsning siger, demontere plastik afskærmning og der vil du finde det stel punkt.