Mærkelig v70'er

Motor, gearkasse, drivaksler og bagtøj.

Redaktører: Anders_H, Hr. SmåSur, Kristian

Mærkelig v70'er

Indlægaf Sako75 » man jun 11, 2007 12:59 pm

Hej

Har en Volvo v70 2,5 t auto. 97

Den har været ved Volvo en million gange og de kan ikke finde ud af hvad der er galt.

Den har det med at sætte ud under kørsel, falde meget i omdrejninger, eller helt gå i stå.

Der er blevet skiftet luftmassemåler og tomgangsveltil på den, blevet undersøgt i hoved og røv ifølge volvo, men lige lidt hjælper det, er der nogen der har et godt bud på hvad der er galt eller hvem der evt ved noget om det?

Det skal siges at da lomgangsventilen blev skiftet gik den godt i ca en dag og så har det været det samme lige siden.....
Sako75
Redaktør

Indlægaf EsbjørnT5 » man jun 11, 2007 17:04 pm

Havde nogenlunde de samme problemer med min 850 T5. Der var det galt med kulfiltersystemet. Hvis det ikke virker 100 % ok vil den med tiden gå dårligere og dårligere. Volvo kunne heller ikke finde fejl på min. Der sidder en studs på kulfilteret som skal være åben, men der var en tectylmand der havde sat en skrue i, men glemt at tage den ud og det er ikke lige det første sted man leder. De første symptomer var at den gerne ville suge benzintanken flad...

Håber det kan give lidt ideer, inden det bliver for dyrt...

Mvh

Esbjørn
EsbjørnT5
Bruger
Bruger

Geografisk sted: Darktown/Mørkøv

Indlægaf Sako75 » man jun 11, 2007 17:11 pm

Vil sige den sådanset går fint når den køre, der er bare en gang i mellem hvor den sætter ud eller er ved at løbe tør for omdrejninger.

Nu spørger jeg nok dumt, kulfilteret???
Sako75
Redaktør

Indlægaf EsbjørnT5 » man jun 11, 2007 17:53 pm

Kulfilteret har forbindelse til indsugningsmanifolden og tank, men kan ikke lige huske helt præcist hvad det gør, andet end at det renser nogle dampe. Det sidder højst sandsynligt ude i venstre forskærm. Det er en stor sort dunk med nogle gummislanger på.

Når jeg stoppede op, blev min livlig i tomgang og sank nogle gange meget langt ned i omdr. og nogle gange gik den helt istå.

Jeg havde heller ingen problemer når min kørte derudaf.....

Jeg gloede også lidt da jeg hørte om kulfilteret......

Ham der fandt problemet for mig var Kim Bonde i Kvanløse/sjælland....
EsbjørnT5
Bruger
Bruger

Geografisk sted: Darktown/Mørkøv

Tilbage til Motor, Gearkasse og Bagtøj