klima anlæg virker ikke i v40/fejl fundet d.25/6

Motor, gearkasse, drivaksler og bagtøj.

Redaktører: Anders_H, Hr. SmåSur, Kristian

klima anlæg virker ikke i v40/fejl fundet d.25/6

Indlægaf hresting » tors jun 24, 2010 18:12 pm

Mit klimaanlæg holdt lige op med og virke idag. Jeg ved ikke om det bare er tomt eller hvad. men har lagt mærke til de sidste par dage at når man sidder indeni bilen så lyder det som om det somme tider bobbler inden i luftkanlen i to sek eller sådan noget. Jeg kan ikke se nogen former for utætheder på det. Er det fordi det er tomt eller skal det trykprøves før jeg får det fyldt op igen. har så ikke lige lagt mærke til om pumpen køre men det tjekker jeg lige iaften når jeg kommer hjem. Alle service er overholdt på volvo. men det sidste service den fik som var 60.000km i oktober er udført hos en mekker her i byen som jeg ved ikke altid har styr på tingene. (tidliger ejer har brugt ham til det 60.000km eftersyn) så er det ved det service der den skulle ha efterfyldt det aircon snask. Men kom frisk med et par råd inden jeg igen igen orfer penge på den

Heine
Sidst rettet af hresting fre jun 25, 2010 20:51 pm, rettet i alt 1 gang.
hresting
Erfaren bruger
Erfaren bruger

Geografisk sted: Korsør

Re: klima anlæg virker ikke i v40

Indlægaf oakey » tors jun 24, 2010 19:43 pm

Hej Heine,

Skriv altid de grundlæggende info om din bil i starten af et spørgsmål: Type, alder, kørte km osv.

Der er flere indlæg i dette forum om aircon og det der går igen er at et aircon taber omkring 10% af kølemiddel om året (bland det ikke sammen med kølevæsken i din motor, dette er faktisk en gas ved stuetemperatur).
Hvor gammel er din bil og hvor længe siden er det at der er blevet lavet service på aircon'en?

Det kan være at der ikke er tilstrækkeligt kølemiddel tilbage på systemet. Hvis du er en almindelig husholdnings mekaniker som jeg har du ingen mulighed for at teste det selv. Der er kun en mulighed udover at bruge et Volvo værksted (gem muldvarpen) og det er et firma der har specialiceret sig i aircon til biler. Jeg har set flere anbefalinger i dette forum. Søg f.eks. på aircon eller lignende her, så får du sikkert en masse træffere.

oakey
Nu:
S60T aut. P24 2005
V70T aut. P26E 2008
Før:
850T aut. st 1996, 940T st 1998, 850 st 1994, 240 st 1988, 240 van 1981
Ford Granada Van 1973, Renault 4L 1969, VW T2 1970, Morris Mascot 1970, Renault 4L 1962, - alle rustet op.
oakey
Elitebruger
Elitebruger

Geografisk sted: 5km nord for Roskilde

Indlægaf hresting » tors jun 24, 2010 20:53 pm

en v40 fra 2004 med 69.000km på bagen. har lige kigget på bilen nu. jeg har så fundet udaf at blæser køre ikke indeni min kabine. den står jo på auto men selv når jeg fyre den op på 5 så sker der intet. er der et printkort et eller andet sted som ikke virker.så det er jo derfor den ikke køler indeni da blæsermotor ikke køre mer
hresting
Erfaren bruger
Erfaren bruger

Indlægaf hresting » fre jun 25, 2010 18:11 pm

ja så fandt jeg sku den fejl på min bil som gjorde at min blæser indeni bilen ikke virker. aner ikke hvad den dims hedder, men den var skyld i at min blæser ikke virker. så nu køre det sku igen. kan ikke oploade billeder her. men se dem her. det er billeder på side 3

http://www.bilgalleri.dk/alb_vis.aspx?albumid=61384
hresting
Erfaren bruger
Erfaren bruger

Tilbage til Motor, Gearkasse og Bagtøj