Tyske miljøzoner..

Hvis du har noget på hjerte som ikke lige er volvosnak er det her det foregår.

Redaktører: Anders_H, Hr. SmåSur, Kristian

Re: Tyske miljøzoner..

Indlægaf Klågem » søn jul 11, 2010 7:48 am

Man kan heller ikke blive sagsøgt for at sige noget dårligt om et firma. Der er jo ytringsfrihed i Danmark. Så hvis jeg nu skriver at Skovvej biler på skovvejen midt i Jylland er et fjols og han skifter de nye bremser ud med gamle efter at bilen er synet. Så tvivler jeg på at jeg ryger i spjældet for det.

Anyway- Ivor du kører bare over grænsen og får din mærkat der. Så er der ingen problemer

http://www.tuev-nord.de/de/miljmrke_DK_8638.htm
Tyskerne er ikke så firkantede som danskerne. Og så koster det kun ca det halve af hvad det koster i Dk.

Jeg hentede engang en Volvo 244 GLT fra 1980 hjem fra Tyskland. Den var med en B23 E maskine og 143 HK. Den eksisterede ikke ifølge Told og Skat. Men der var masser af dem syd for grænsen.
Problemet var at den ikke var lavet til det danske marked med de mange Hk.
Klågem
V70 III D5 momentum 185hk 6 gears aut. 08´
Billede

PPC-fejlkodelæser
Icarsoft VOL II

Tidligere biler:
Volvo v70 II D5 185 hk Millennium auto 2006
855 2,0 T5 263HK 382NM 94´
765 2,3 TIC 90´
745 Gle 86´
744 Gle 84´
744 Turbo 84´
121 quick 67´
Brugeravatar
Klågem
Elitebruger
Elitebruger

Geografisk sted: 9690-Jammerbugten

Indlægaf oakey » man jul 12, 2010 12:58 pm

Hej Klågem,

Mit skriv til ivor var venligt ment og et forsøg på at hindre at han løb ind i problemer.
Jeg forstår fint at at ivor er sur, - han er løbet ind i et bureaukrati vi alle hader og et firma efter nogles mening taler med to tunger.
Dansk lovgivning er en svær en, - det meste er formuleret på en måde så os almindelige dødelige ikke forstår en bønne af det.
Alligevel vil jeg lige henvise til straffelovens §267:
____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Den, som krænker en andens ære ved fornærmelige ord eller handlinger eller ved at fremsætte eller udbrede sigtelser for et forhold, der er egnet til at nedsætte den fornærmede i medborgeres agtelse, straffes med bøde eller fængsel indtil 4 måneder.
____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

Du har måske set DR's program 'Kontant' med Kåre Kvist. Man kan nemt få den fornemmelse at alt er tilladt, men du kan være sikker på at DR's advokater har set udsendelsen og givet grønt lys før den er blevet udsendt.
Det er hårfint:
Kåre spørger f.eks. en person: 'Hvorfor snyder du folk for de penge?'. Han siger ikke at personen snyder, men stiller et spørgsmål.
Hvis han istedet havde sagt: 'Du snyder disse mennesker, - hvorfor?' så vil jeg tro at DR's advokater havde rådet at klippet skulle fjernes fra udsendelsen.

Man kan nemt komme i vridemaskinen når man udtrykker sig offentligt og da alle kan læse indlæggene i dette forum er det offentligt.

Jeg håber ikke at jeg har p..... dig af, Klågem.

med venlig hilsen

oakey
Nu:
S60T aut. P24 2005
V70T aut. P26E 2008
Før:
850T aut. st 1996, 940T st 1998, 850 st 1994, 240 st 1988, 240 van 1981
Ford Granada Van 1973, Renault 4L 1969, VW T2 1970, Morris Mascot 1970, Renault 4L 1962, - alle rustet op.
oakey
Elitebruger
Elitebruger

Geografisk sted: 5km nord for Roskilde

Indlægaf Klågem » man jul 12, 2010 14:34 pm

oakey skrev:Hej Klågem,

Mit skriv til ivor var venligt ment og et forsøg på at hindre at han løb ind i problemer.
Jeg forstår fint at at ivor er sur, - han er løbet ind i et bureaukrati vi alle hader og et firma efter nogles mening taler med to tunger.
Dansk lovgivning er en svær en, - det meste er formuleret på en måde så os almindelige dødelige ikke forstår en bønne af det.
Alligevel vil jeg lige henvise til straffelovens §267:
Den, som krænker en andens ære ved fornærmelige ord eller handlinger eller ved at fremsætte eller udbrede sigtelser for et forhold, der er egnet til at nedsætte den fornærmede i medborgeres agtelse, straffes med bøde eller fængsel indtil 4 måneder.

Du har måske set DR's program 'Kontant' med Kåre Kvist. Man kan nemt få den fornemmelse at alt er tilladt, men du kan være sikker på at DR's advokater har set udsendelsen og givet grønt lys før den er blevet udsendt.
Det er hårfint:
Kåre spørger f.eks. en person: 'Hvorfor snyder du folk for de penge?'. Han siger ikke at personen snyder, men stiller et spørgsmål.
Hvis han istedet havde sagt: 'Du snyder disse mennesker, - hvorfor?' så vil jeg tro at DR's advokater havde rådet at klippet skulle fjernes fra udsendelsen.

Man kan nemt komme i vridemaskinen når man udtrykker sig offentligt og da alle kan læse indlæggene i dette forum er det offentligt.

Jeg håber ikke at jeg har p..... dig af, Klågem.

med venlig hilsen

oakey

Der skal sgu mere til at P....... mig af :D
Der findes så mange regler og afvigelser i reglerne at de ikke er til at forstå.
F.eks må man ikke sige Perker til en enkelt person fordi at det er personligt ment. Men man må godt sige perkere til en gruppe iflg. straffeloven. da det ikke er myndet på en enkelt person.
Det samme gælder brugtvognsforhandlere. Man må godt sige at skovvejens biler snyder så vandet driver. Men man må ikke sige at Brian Briansen fra skovvejens biler snyder, da det igen er myndet personligt. :D
Klågem
Billede

PPC-fejlkodelæser
Icarsoft VOL II

Tidligere biler:
765 2,3 TIC 90´
745 Gle 86´
744 Gle 84´
744 Turbo 84´
121 quick 67´
Brugeravatar
Klågem
Elitebruger
Elitebruger

Geografisk sted: 9690-Jammerbugten

Indlægaf oakey » man jul 12, 2010 15:03 pm

Hej Klågem,

Ja, du har så meget ret, - for os dødelige er den danske lovgivning og det danske retssystem lige som biblen, koranen, talmud mm., - kun for de udvalgte at forstå (nu har jeg i øvrigt lige overtrådt en lov, der mangler nemlig tre store bogstaver: B, K og T).

Vær bare glad for at du ikke bor syd for den danske grænse.

:D :D

mvh

oakey
Nu:
S60T aut. P24 2005
V70T aut. P26E 2008
Før:
850T aut. st 1996, 940T st 1998, 850 st 1994, 240 st 1988, 240 van 1981
Ford Granada Van 1973, Renault 4L 1969, VW T2 1970, Morris Mascot 1970, Renault 4L 1962, - alle rustet op.
oakey
Elitebruger
Elitebruger

Geografisk sted: 5km nord for Roskilde

Indlægaf Volvo4life » man jul 12, 2010 20:05 pm

Spændende debat men...

Intet klistermærke til bensin biler fra før 93, uanset katalysator osv. Er dette konklusionen?

FDM skriver iøvrigt at man ikke kan få mærker til gamle bensin biler i deres medlemsblad.
Har kørt Volvo 8V, 10V, 12V, 16V, 20V og 24V
Farve 417 - hvad ellers...
Brugeravatar
Volvo4life
Elitebruger
Elitebruger

Geografisk sted: København

Indlægaf Klågem » man jul 12, 2010 20:40 pm

Volvo4life skrev:Spændende debat men...

Intet klistermærke til bensin biler fra før 93, uanset katalysator osv. Er dette konklusionen?

FDM skriver iøvrigt at man ikke kan få mærker til gamle bensin biler i deres medlemsblad.

Nej. Klistermærket fås syd for grænsen. Hos Tüv og adac og hvis man ikke har en test med fra dk. Får man den udført dernede.

Mit Aufrüstung zur Plakette - Nachrüstung von Benzinern mit geregeltem Kat

Es bestehen für viele der betroffenen Fahrzeugmodelle Nachrüstmöglichkeiten, um die Abgasnorm Euro 2, zum Teil auch D3, zu erreichen und somit die grüne Plakette zu erhalten. Nach einer Umrüstung werden diese Fahrzeuge in eine bessere Schadstoffklasse eingestuft, dadurch reduziert sich auch der Steuersatz. Folgende Nachrüstlösungen gibt es:

Aufrüst- oder Upgrade-Kat
Für Fahrzeuge, die bereits mit G-Kat ausgerüstet sind. Es handelt sich hierbei um eine verbesserte Kat-Technologie. Meist angeboten zur Nachrüstung von Euro 1 auf Euro 2 bzw. D3. Einbauzeit etwa eine Stunde, Kosten ab 350 Euro.

Kaltlaufregelsysteme
Elektronische Zusatzsysteme, die nach dem Start etwa 180 Sekunden lang heizen und damit den Kat schneller zum Arbeiten bringen. Dies erfolgt z.B. durch die Erhöhung der Leerlaufdrehzahl oder durch Einleitung zusätzlicher Luft in den Ansaugtrakt des Motors. Der serienmäßig verbaute Katalysator bleibt dabei unverändert. Meist angeboten zur Nachrüstung von Euro 1 auf Euro 2 bzw. D3. Einbauzeit etwa eine Stunde, Kosten ab 150 Euro.

Zusatz-Kat
Neu auf dem Mark sind Zusatz-Kats (z.B. Mini-Kat von Oberland), die zusätzlich in das Abgasrohr montiert werden. Der serienmäßig verbaute Katalysator bleibt erhalten. Meist angeboten zur Nachrüstung von Euro 1 auf Euro 2. Einbauzeit etwa eine halbe Stunde, Kosten ab 70 Euro.

Ved at opgradere til badge - eftermontering af benzin med regulerede katalysator

Der er mange modeller af køretøjet opgradere faciliteter for at nå de emissionsstandard Euro 2, del D3 også, og dermed få den grønne mærkat. Efter opgraderingen er disse køretøjer klassificeres i en bedre klasse af forurenende stoffer og dermed også reducerer skattesatsen. Følgende er eftermarkedet løsninger:

Upgrade sti eller opgradere Kat
For køretøjer, der allerede er udstyret med G-Kat. Dette er en forbedret katalysator teknologi. Normalt tilbydes til eftermontering på € 1 til 2 € og D3. Installation tid omkring en time, koster 350 €.

Kaltlaufregelsysteme
Yderligere elektroniske systemer, varmen efter lanceringen cirka 180 sekunder, og dermed at katalysatoren hurtigere arbejde. Dette gøres for eksempel ved at øge den tomgang, eller ved indførelse af yderligere luft ind i indsugningsmanifolden af motoren. Den standard indbygget katalysator forbliver uændret. Normalt tilbydes til eftermontering på € 1 til 2 € og D3. Installation tid omkring en time, koster 150 €.

Yderligere Kat
Ny på markedet add-Kats (f.eks Mini-Kat fra Oberland) monteret i udstødningsrøret, vil også være. Den standard indbygget katalysator bibeholdes. Normalt tilbydes til eftermontering på € 1 til € 2:e Installation tid cirka en halv time, koster fra 70 €.
Klågem
Billede

PPC-fejlkodelæser
Icarsoft VOL II

Tidligere biler:
765 2,3 TIC 90´
745 Gle 86´
744 Gle 84´
744 Turbo 84´