Jeg er kommet i volvo-alderen.

Her, dét der ikke lige passer ind i de øvrige kategorier. Lad det dog ikke blive en "skraldespand".

Redaktører: Anders_H, Hr. SmåSur, Kristian

Jeg er kommet i volvo-alderen.

Indlægaf Morthorst » tirs jul 20, 2010 12:37 pm

Jeg har endnu aldrig ejet en volvo, men jeg er vokset op i 80'erne i en 144, 240 og senere 940 (+en 544 til søndagsbrug ;-). Far arbejdede hos volvo og alle sommerferierne gik sydpå i volvoen. Da jeg flyttede hjemmefra, flyttede jeg samtidig fra volvoerne. Nu har jeg selv familie med barn og en folkevogn, der er ved at være træt. Der skal ny bil til, og jeg har indset, at jeg måske nu selv er kommet i volvoalderen. Så nu er jeg så småt begyndt at kigge på mulighederne.

Gennem noget families venner i Sydtyskland har jeg fået tilbudt deres gamle V70'er, der efter sigende er i yderst velholdt stand. Jeg tager nok derned og kigger på den, men hvad skal jeg være opmærksom på?

Det drejer sig om en V70 Diesel med automatgear fra 98. Kørt 300.000 (motoren kun 200.000) og med en masse (uspecificeret) udstyr. Den skal koste 2000€ og jeg har undersøgt at med vægtafgift vil den stå mig i ialt ca. 75.000kr.

Hvad skal jeg være opmærksom på? Er automatgear noget jeg skal være bange for? Er prisen så lav at det er værd at bøvle med?
Morthorst
Ny bruger
Ny bruger

Re: Jeg er kommet i volvo-alderen.

Indlægaf Bronco » tirs jul 20, 2010 23:25 pm

Hejsa selvf. er det værd at bøvle med. Du burde jo få en fin velplejet bil som IKKE har kørt taxa. for det har de fleste V70 man finder herhjemme jo. Den du har fundet, det lyder da godt nok mystisk at den har fået ny motor v. 100tkm kunne være spændende at få at vide hvad der er sket, denne motor holder jo normalt uden problemer 6-700tkm. Gearkassen her skal du jo selvf. checke at den skifter ordentlig og så ville det altså være rart hvis bilen iørigt har fuld servicebog OG at den har fået skiftet tandrem til tiden, dette er MEGET vigtigt. Hvis dette ikke er sket vile Jeg ikke købe bilen, Du kan sagtens finde en anden med fuld servicebog, supervelplejet, 250tkm til samme pris og så nyere hvis du råd til at betale lidt mere i afgift.
Mvh. Niels
PS: spørg endelig hvis du vil vide mere. Jeg henter hele tiden Volvo-er i Tyskland
121 original årg 65
740 st ct car årg 87
245 st car årg 77 projekt 3.0 aut
Brugeravatar
Bronco
Elitebruger
Elitebruger

Geografisk sted: 7080 Børkop

Re: Jeg er kommet i volvo-alderen.

Indlægaf Morthorst » ons jul 21, 2010 8:29 am

Sælger er en bekendt af min svigerfar. Og han skulle være en mand der passer godt på tingene og sikkert har holdt service til punkt og prikke. Men det er selvfølgelig noget af det der skal tjekkes. Det beroliger mig at sælger er gammel ven af min svigerfar - og ikke en fremmed tysker.
Motoren stod - efter sigende - af da vandpumpen gik i stykker ved 100.000km. Lyder det realistisk?
Morthorst
Ny bruger
Ny bruger

Tilbage til Diverse