mvh.Bruno
Redaktører: Anders_H, Hr. SmåSur, Kristian

Klågem skrev:Det står i fronten hvilken olie de anbefaler. Der står temmelig sikkert 0/40. Men med det klima vi har herhjemme kan du sagtens bruge en 5/40. Jeg ved ikke hvad den hedder i Castrol. Men lad nu væ´r med at købe olie i bilka. Køb det på en tank. Det er ikke så dyrt

Carstens80 skrev:Klågem skrev:Det står i fronten hvilken olie de anbefaler. Der står temmelig sikkert 0/40. Men med det klima vi har herhjemme kan du sagtens bruge en 5/40. Jeg ved ikke hvad den hedder i Castrol. Men lad nu væ´r med at købe olie i bilka. Køb det på en tank. Det er ikke så dyrt
Hvorfor skulle man ikke købe sin olie i Bilka, hvis det nu bare er et anerkendt mærke i olie så kan jeg da ikke se hvorfor man skal give mere end det dobbelte for sin olie på en tank.
//Carsten

Klågem skrev:Carstens80 skrev:Klågem skrev:Det står i fronten hvilken olie de anbefaler. Der står temmelig sikkert 0/40. Men med det klima vi har herhjemme kan du sagtens bruge en 5/40. Jeg ved ikke hvad den hedder i Castrol. Men lad nu væ´r med at købe olie i bilka. Køb det på en tank. Det er ikke så dyrt
Hvorfor skulle man ikke købe sin olie i Bilka, hvis det nu bare er et anerkendt mærke i olie så kan jeg da ikke se hvorfor man skal give mere end det dobbelte for sin olie på en tank.
//Carsten
Fordi at mange gange er det ikke rigtig olie de sælger i Bilka-Føtex og ale de andre varehuse. Det er tit og ofte regenererede olie. Altså renset spildolie. Og det står også på dunken. Med meget småt

Carstens80 skrev:
Ok. Men f.eks en Shell olie eller en Castrol olie som de jo også sælger, er vel den samme olie som de sælger på tanken, eller hvad ??
//Carsten

Klågem skrev:Carstens80 skrev:
Ok. Men f.eks en Shell olie eller en Castrol olie som de jo også sælger, er vel den samme olie som de sælger på tanken, eller hvad ??
//Carsten
Nej ikke altid. Som skrevet er det tit at det er regenererede olie.
Shell castrol og alle de andre oliemærker har også nogle billige knap så gode produkter. Man skal huske at kigge på bagsiden at olien opfylder de krav bilproducenten stiller til olien. API-3-4-5 osv.
Bemærk lige at jeg skriver tit og ikke altid

VolvoSport skrev:Jeg har de sidste 15 år udelukkende kørt med Shell 10w40 delsyntetisk motorolie købt i Bilka og brugt det på alle de forskellige Volvoer, jeg har haft.
Og jeg har ALDRIG NOGEN SINDE fået fingre i en dunk, hvorpå der står skrevet regeneret olie.
Og jeg har heller aldrig haft problemer med olien af nogen art.
Jeg har brugt den på B18A, B18D, B20A, B19A, B21A, B23A, B23E, B200K, B230A, B230E, B230F, B230K, B230FK og B5252S uden problemer og har kørt mange tusinde kilometer.
Det skal tilføjes, at jeg ALTID bruger originale oliefiltre og det er endda samme filter som passer på alle de ovenstående motorer.
Mvh Christian

Tilbage til Motor, Gearkasse og Bagtøj
Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 2 gæster