Balder skrev:Ombytter + ny konverter ca. 28500,-dkk eller 3800,-Euro inkl. tysk moms og montage , selvfølgelig med garanti. Den billige version , ny olje og ny software til adaptere øget slip og så giver du bilen med det samme i byt...
Balder -
Jeg har i dag igen snakket en del med Volvo i Aalborg omkring mit problem.
De kender ikke til noget software som skulle kunne "adaptere øget slip" - siger der til min gearkasse (og XC90?) kun findes ét software program og det er indlæst påny uden resultat.
Muligvis kan nulstilling af "adaption" hjælpe men da gearkasse går i nødprogram inden mekker når så langt går det ikke.
De siger at olien ikke ser slem ud og ikke lugter brændt ??

Hvorfor hulen er kassen så gået død hvis olien stadig er OK
Jeg har nu bedt dem om at skylle gearkasse igennem med frisk olie for at se om det så går at køre "adaption".
Det koster godt nok et par "tusser" - men kan det nu redde min kasse er det jo godt - i det mindste så den kan køre til Tyskland hvor det jo ser ud til at være billigere at skifte
Yderligere siger de at der skal bruges 8 ltr til gennemskylning og ikke kun de 7 ltr som foreskrevet.
Kan se at der herinde skrives om 10-15 ltr - men sikkert en anden gearkasse ? for de bekræfter at de først tapper af og så fylder på og kører rundt tapper af (ved køleren) og bliver ved til det er "helt rødt" - så det er vel OK ?
Ombytteren de tilbyder har res.dels.nr : 36050456
Når jeg ser i bilens instruktionsbog står der under forbrug kun listet én type aut gearkasse sammen med D5 AWD - motor D5244T4 - aut gear TF-80SC
Da bilen står hos Volvo kan jeg ikke lige kravle under den og checke noget typeskilt.
Mon denne gearkasse er lig med dem alle "snakker om" i forb med V70
Den ombytter du nævner til € 3.800 monteret er den original Volvo - eller fra et andet værksted ?
Det er trods alt omkring DKK 20.000 billigere end hos Volvo i Aalborg

- og det betyder da noget i min verden.
Har du en kontakt ? Kan de også læse software ind (hvis det ikke er Volvo) ?
Volvo påstår stadig at der ikke skal (ekstra) oliekøler på - men kan forstå på andre indlæg (bl.a. Mikael K) at det har løst nogle problemer i al fald på V70 D5.
Vil denne oliekøler fra V8 motoren umiddelbart passe på en D5 motor - eller skal der laves noget "fusk" ?
Hører gerne input i øvrigt hvis nogen kan tilføje noget........