V70: koblingspedal knager

Motor, gearkasse, drivaksler og bagtøj.

Redaktører: Anders_H, Hr. SmåSur, Kristian

V70: koblingspedal knager

Indlægaf 740v70 » søn okt 03, 2010 20:41 pm

Hej.
Min koblingspedal knager når man træder på den. Lyden er kommet snigende i løbet af det sidste halve års tid og er blevet meget værre den sidste måneds tid. Træls lyd. Min mekaniker har et par gange prøvet at smøre den så godt han kunne uden at skille noget ad, og det har hjulpet en smule og kun kortvarigt.

Lyden kommer inde fra kabinen, og jeg vil tro det må være noget mekanisk omkring selve pedalen. Koblingen er ny (blev skiftet i foråret), så det har ikke noget med hydraulikken at gøre, hvilket vel også er lydløst.

Er der nogen der ved om jeg skal have skiftet hele pedalboardet, eller om der bare er en lille reservedel jeg kan nøjes med? Og hvor meget skal der egentlig af for at gøre det?

Jeg skriver, da min mekaniker (som egentlig er Peugeot mand, men som ellers er dygtig, billig og lige i nærheden) ikke har haft pedalboardet på en V70 ude før.

På forhånd tak.
Mvh.
Morten

Volvo V70 2,4 170hk årgang 2004 (2005 model)
740v70
Moderat bruger
Moderat bruger

Geografisk sted: Århus

Re: V70: koblingspedal knager

Indlægaf VolvoSport » søn okt 03, 2010 22:09 pm

Hej "No Name"

Det er de nylonbøsninger, som koblingspedalen sidder montret med i pedalkonsollet, som er slidte.
De kan selvfølgelig skiftes, men du kan også prøve at smøre dem. Du skal ikke pladre dem til, da det vil give yderligere slid, da skidt og snavs vil samles i den overskydende smørrelse.
Det er også et problem på Volvo 200, 700 0g 900 serien. Og jeg plejer bare at smøre dem med jævne mellemrum.

Mvh Christian

Undskyld, men det virker lidt underligt at svare på et anonymt indlæg. Ved godt, at jeg bare kan lade være at svare, men hvorfor er du anonym?
VolvoSport
Elitebruger
Elitebruger

Geografisk sted: Østjylland

Indlægaf 740v70 » man okt 04, 2010 8:57 am

Hej Christian.
Tak for svaret.

Har ikke tænkt over, at jeg virkede anonym - har skrevet nogle indlæg her tidligere på året. Nu har jeg rettet min signatur. Jeg bor i Århus, og er glad for min bil :D
Mvh.
Morten

Volvo V70 2,4 170hk årgang 2004 (2005 model)
740v70
Moderat bruger
Moderat bruger

Geografisk sted: Århus

Indlægaf JoeK » tors okt 07, 2010 21:36 pm

Hej.

Nylon skal helst smøres med silikone. Det holder og virker. Undgå olie da det kan have modsatte effekt.

Mvh JoeK
JoeK
Erfaren bruger
Erfaren bruger

Geografisk sted: 6300

Tilbage til Motor, Gearkasse og Bagtøj