Jeg har en periodisk fejl i vores 2,5l 10V V70'er, som efterhånden er ved at give grå hår. Problemet sker i grove træk under ca 2200 RPM. Motoren begynder at hakke/ trække dårligt. Slipper jeg gassen lidt og vil prøve at give at give gas, døjer den med at tage gas. Det svarer nærmest til at man rykker chokeren ud i en gammel bil. Laver jeg en nedgearing så den ryger over 2500 RPM og opad er der ingen problemer med at tage gas og den hakker heller ikke. Den kan fint køre en uge uden problemer og pludselig opstår det en enkelt dag eller to. Når problemet opstår døjer den med at holde tomgang, den kan lige holde sig selv i tomgang. Hvis jeg så stopper og starter bilen igen kører den fint i tomgang. I går havde værkstedet tester på bilen men der var ingen fejlkoder, fik lavet miljøtest og den var også i orden.
Jeg har været forbi værksted 2 gange, men den kan nærmest fornemme at vi skal forbi værkstedet og så laver den slet ingen ballade. De lånte bilen i 2 dage, så mester kunne køre nogle tur i den, men der kørte den selvfølgelig også fejlfri.
Jeg har skiftet, tændkabler, rotorarm, fordelerdæksel, tomgangsregulator, tændspole og benzinfilter. Den har fået indsugningsrens og 2 gange service/dyserens i benzintanken men problemet er der stadig.
Input til problemløsning modtages med kyshånd, da konen også er ved at være rimelig irriteret over det gamle lort hopper og hakker