Kære VOLVO entusiaster -
Er der én, som kan give mig et tip?
Jeg er ejer af en VOLVO S40 fra 2005, og lige nu volder den mig kvaler.
Al strøm til højre sidedør (samt lås+rudtræk til h.bagdør) er gået.
Eljustering af højre sidespejl, blinklys i højre sidespejl, rudetræk og - værst af alt - døren kan ikke lukkes op.
Højre bagdør kan derimod åbnes.
Jeg har haft fat i instruktionsbogen og skiftet den 25A sikring, der går til højre sidedør.
Det skete der ikke en pind ved. Og da jeg undersøgte, om sikringen fungerede i venstre sidedør, kunne jeg konstatere, at det ikke var sikringen, som den var gal med.
Jeg véd, at der sidder en sikringsboks i motorrummet, som bl.a. styrer sikringerne i kabinen.
Jeg pillede lidt ved dem, og opgav herefter at gøre mere - men til min store overraskelse så jeg, at nu fungerede højre fordør. Jeg lukkede højre fordør op, checkede rulletræk og blinklys i sidespejl - hele pivtøjet fungerede perfekt.
Herefter fastgjorde jeg sikringsboksen i kabinen, hvorefter jeg forlod bilen, og LÅSTE DEN. Pokkers også, det skulle jeg aldrig have gjort, for nu kan jeg ikke lås+sidespejl til at fungere igen.
Jeg får ingen fejlmelding på displayet.
Og jeg er overrasket over, at VOLVO har konstrueret et system, hvor man ikke kan komme ud af døren, hvis strømmen går og døren ved et tilfælde skulle være låst. Det er ikke betryggende.
Nå - er der nogen på dette forum for VOLVO entusiaster som har en idé til, hvad jeg skal gøre?
Bedste julehilsener her fra Amager,
Hans Erik