af quark » søn jan 16, 2011 18:24 pm
Det viste sig at være gasspjældet. En udskiftning der startede ved 15.000,-
Her får i lige min oplevelse med Volvo Odense:
Jeg havde fået lovet den tilbage den 11-01, det ringede de så og sagde at de ikke nåede, fint nok.
d. 12-1 ringer jeg så til dem kl 11.30 og spørger om den bliver færdig, jeg kan tydeligt hører på ham at han trækker lidt på det, men jeg kunne nok hente den når de lukkede kl 15.30
14.45 modtager jeg så et opkald for den ansvarlige mekaniker for min bil. At den drille noget og at de ikke kunne nå at blive færdig med den idag, det var joh en gammel bil (først overtrædelse) og boltene sidder godt fast.....
Mig> nu sylter i mig fandme, det tager ikke 1 time at pille det gasspjæld af, det er at afmontere bundskjoldet og så løsne 4 bolte på spjældet....
Ham> Nej der var mere i det end det, de skulle løsne manifolden for at få det er det var meget kompliceret.
Mig> Nu lyver du mig lige op i ansigtet.....
Ham> Tavshed, nej det var nu rigtigt nok.
Mig> Jeg har altså læst på nettet at det er 4 bolte nede fra og så falder det af.
Ham> Nu kan man ikke bruge hvad der står på nettet til noget.
Mig> Den eneste årsag til at i får lov at lave det her er at jeg ikke kan programmere spjældet selv, jeg har altså arbejdet med biler i 10 år.
Tavshed.
Ham> Jeg ringer til dig senere hvis vi bliver færdig.
Jeg dobbelt tjekker og har 100% ret i manifolden skal ikke løsnes eller noget, intet skal faktisk løsnes andet et spjældet. En amatør påstår på nettet at han har afmonteret og monteret spjældet på 2 timer incl rensning.
Han ringer så senere.
Ham> Ja vi når ikke at få din bil færdig
Mig> Det var dig jeg snakkede med før ik?, er du parat til at give mig en udskyldning for den løgn du stak mig lige i hovedet før?
Ham> naah (Kunne godt hører at han vidst han var *) Det var altså sådan at de gjorde det.
Mig> Vil du sige mig at i løsner alle boltene på indsugningsmanifolden for at løsne 4 bolte på gaspjældet som er frit tilgengælige?
Ham> Ja hmm jaaa
Mig> Så skal i fandme da i skole igen
Dagen efter:
Han ringede
Ham> Ja din bil er færdig.
Mig> Det er Claus ik?, Jeg forventer faktisk at få en betydeligt nedslag i prisen, nu hvor i har udført unødvendigt arbejde på min bil.
Ham> Nåh, men det har vi altså ikke.
Mig> Claus du har 2 valg, enten skriver du på regning at du har løsnet manifolden og så tager vi den derfra, eller så giver du et afslag.
Ham> Ja du er joh experten, så du ved joh alt om hvor lang tid det tager osv.
Mig> Nu skal du ikke provokere, du bestemmer selv hvad løsningen skal være på det her, når du nu ikke vil indrømme at du stak mig en plade.
Ham> Hvad havde du forestillet dig at du skal have i afslag?
Mig> Jeg ved godt hvor lang tid det tager at løsne en manifold, så du må komme med et udspil.
Ham> Du kan få det for 13500 (10% afslag)
Mig> Okay, jeg kommer og henter bilen nu.
Da jeg henter bilen er regningen så på 12666,- det undre mig lidt, men jeg klager ikke. Da jeg så kommer ind i bilen ligge der så et tilfredshed skema i bilen, noget man kan udfylde online.... Haha bilen var nok blevet udvalgt i noget stikprøve kontrol.
Jeg har sjældent grint så godt og så længe...
Jeg tog hans egen løgn og stoppen den lige op i r...n på ham, det var en god fornemmelse...
Så kan jeg måske sove i nat, for når sådan noget her sker går jeg helt i selvsving indtil jeg får min vilje.
Som en sidenote kan jeg sige at bilen har fået de 100hk tilbage jeg altid har brokket mig over at den manglede.....
Alt i Alt en skøn dag hvor retfærdigheden og sandheden fejrede.
Det var ærgeligt at det ikke var den samme mand som overleverede bilen til mig, for så havde jeg sagt til ham efter at jeg havde fået nøglerne, at den løgn kostede dig så lige 2500,-