Det lyder næsten som om folk er modstandere af xenon..
Men jeg har nu den opfattelse, at xenon er bedre end almindeligt halogen-lys - af flere årsager. Bla. fordi det giver mere lys. Dvs. at man kan se mere om aftenen. Hermed også fodgængere osv.
Derudover jysteres lygterne jo konstant mens man kører. Dvs. at der er MINDRE risiko for at blænde modkørende. Jeg syntes ofte det er dem med almindelig lys som blænder fordi de har læsset bilen op bagi, men ikke gider eller ikke har husket at justere lygterne ned - og hvor meget skal man lige justere dem ned?
En fordel mere ved xenon er, at de ikke springer ret tit. Jeg syntes man ser alt for mange som kommer kørende med 1 forlygte. Og det syntes jeg kan være super farligt, da man kan opfatte det som en knalert eller andet lille køretøj som kommer kørende - men pludselig ser man, at det er en stor bil..
Så dem som mener xenon er irriterende, og endda direkte farligt, tror jeg mere bunder i uvidenhed og måske misundelse!
Og den kommentar "med andre ord os med lidt ældre vogne må vel stadig køre når det er mørkt" Kan jeg ikke rigtig se hvad har med dette emne at gøre. selvfølgelig har alle da lov at køre når det er mørkt, men hva kommer det mig ved?? Jeg ønsker jo bare at JEG kan se noget, og at mine lygter lyser som de skal - ikke andet..
Jeg kan se problemet når folk sætter xenon eller noget lignende i biler, men ikke har automatisk lygtejustering og hvad nu ellers der kræves - her kan man tale om at lyset er irriterende..