Hvor køber i bremsedele?

Styretøj, bremser og sikkerhed - herunder hjul.

Redaktører: Anders_H, Hr. SmåSur, Kristian

Re: Hvor køber i bremsedele?

Indlægaf permand » lør jun 13, 2009 9:19 am

Christian skrev:Har nu kørt med de billige skiver foran fra spare-parts.dk siden December.
De fungerer fint, bremser som de skal. Dog hyler de ved let belastning, og jeg synes også de smider mere bremsestøv end de forrige. Har også kørt med de billige bagpå i et parmåneder, men har intet at udsætte på dem.

Man får vel, hvad man betaler for?

Det har da så vidt intet med skiverne at gøre, det er da klodserne, og det med de hyler, har du husket en "skrigeplade" bag klodserne ?
Mvh Per
V60 D3 aut. 2012
V70 170 hk aut. 2006
Brugeravatar
permand
Elitebruger
Elitebruger

Geografisk sted: 268 75 Tågarp

Indlægaf Klågem » lør jun 13, 2009 11:23 am

Jeg har prøvet begge dele. Billige=uorginale bremser.... Og så orginale.
Efter en mdr. kunne man se forskel. De billige var ræverøde af rust (der hvor belægningen ikke rører)
Der gik næsten et år før de orginale begyndte at ruste.
De uorginale havde ikke samme holdbarhed som de orginale.
De uorginale blev hurtigere varme og dermed skæve.

Om de orginale er lavet i kina er underordnet. Men de er lavet af noget bedre jernmalm og matriale.

Visse ting vil jeg ALDRIG montere på min Volvo.. F.eks. sikkerhedsdele som bremser-styretøjsdele Ligeledes vil jeg også overveje hvilken sliddele på f.eks motoren jeg montere. F.eks. Tandrem-strammerhjul-vandpumpe-oliefilter.

Eks. Da jeg var på Volvo kom en kunde. Han havde købt en vandpumpe til hans 240 i biltema(sverige) til ca. 1/4 af hvad Volvo solgte den til. Efter 2 år var den vandpumpe dyrere end Volvos. Pga. den kunne kun holde i knapt 1 år. Udskiftning og invistering i ny vandpumpe blev dyrere.

Jeg har også selv været ude for en vandpumpe der eksploderede på min 740. Det var også en uorginal. Den sprang i luften efter ca 1500 km på motorstien ned i tyskland. Man kunne tydeligt se på stumperne at det var støbningen der var dårlig. Alu udvendig. Men inde midt i godset var der noget brunligt alu (ikke ren alu).
Jeg fik selvfølgelig en ny vandpumpe på garantien. Men blæservinge Incl. kobling- plastskjold omkring køler- tid og afhentning af bilen nede ved Hannover måtte jeg sgu selv betale for...
Lygteglas og dythorn kunne jeg finde på at købe billgt.
Ellers hedder det Orginalt
Klågem
V70 III D5 momentum 185hk 6 gears aut. 08´
Billede

PPC-fejlkodelæser
Icarsoft VOL II

Tidligere biler:
Volvo v70 II D5 185 hk Millennium auto 2006
855 2,0 T5 263HK 382NM 94´
765 2,3 TIC 90´
745 Gle 86´
744 Gle 84´
744 Turbo 84´
121 quick 67´
Brugeravatar
Klågem
Elitebruger
Elitebruger

Geografisk sted: 9690-Jammerbugten

Indlægaf Peter XC » søn jun 14, 2009 20:50 pm

Hej, jeg hver gang jeg hører om skæveskiver tænker jeg på om det reelt er skiven eller anden fejl.
Indtil nu må jeg indrømme at jeg har den skæveskive til gode. Men har set, fedt fingrer, dårlig rengøring af nav, klodser BANKET i (han fik byttet skiver to gange!), brugte/slidte klodser også nogen købt for hårde, og så en enkelt mishandlet tilbremsning som dog lod sig rede, og så er der udluftningen.
Generelt synes jeg at bremse systemerne er meget pålidelige og tilgiver en del.

Hos mine kolleger (som hovedsageligt er københavnere) er der i øvrigt ved at opstå en mærkelig trend, Bremse systemet er blevet noget man i nogle tilfælde skifter 100 % inden bilen skal til syn, og det er inkl. kalibrer, til gengæld foregår der intet tilsyn imellem tiden.
Peter XC
Erfaren bruger
Erfaren bruger

Geografisk sted: Sorø

Indlægaf Balder » man jun 15, 2009 1:39 am

har ikke fundt nogle billige/prisværde skiver der ikke bliver skev endnu...og det inkluderer ate-powerdisc,brembo,zimmermann...og så bliver det 17" volvo-performance linie...http://picasaweb.google.com/viking1966/ ... 2292453602 , de er todelt og varmebehandlet, så det virker. caliperne er jeg også tilfreds mes , selv om det er kun 1 pot , men de virker.

MvH Balder
Balder
Elitebruger
Elitebruger

Geografisk sted: Hobro

Indlægaf Johnnyhjo » man jun 15, 2009 1:59 am

Hej.

Jeg vil lige lave en opsummering, dels fordi jeg ikke selv er helt sikker på om jeg har forstået det. Dem der læser denne tråd må/skal lige rette mig hvis jeg har forstået forkert.

Bremsedele fra Svenske bil er Originale,
Bremsedele fra Kristian/Gadbjerg Reservedelslager Originale.
Bermsedele fra Spare-parts er Originale. -eller ? I kalder dem "billige"
Bremsedele fra Biltema er UORIGINALE, men er af bedre billig kineser kvalitet.
Bremsedele fra T-hansen er UORIGINALE og af dårligere kineser kvalitet.

Dog får Volvo vist lavet deres Originale dele i Kina, -eller?

MVH Johnny
Johnny H. J.
Nuværende:
Volvo 855 T5, Aut. 94,
Volvo 854 T5, Aut. 94
Tidl: Volvo 765 TIC Aut. 90, 745 '88, 245 van '83, 245 '86, 360 5d GLS '85.
Ikke Volvo: Renault 19,'92, Peugeot 206 HDI '06, Saab 9000 '94, Alfa Romeo 155 V6 '93,
Johnnyhjo
Superbruger
Superbruger

Geografisk sted: Ringsted

Indlægaf Volvo4life » man jun 15, 2009 12:00 pm

Peter XC skrev:Hej, jeg hver gang jeg hører om skæveskiver tænker jeg på om det reelt er skiven eller anden fejl.
Indtil nu må jeg indrømme at jeg har den skæveskive til gode. Men har set, fedt fingrer, dårlig rengøring af nav, klodser BANKET i (han fik byttet skiver to gange!), brugte/slidte klodser også nogen købt for hårde, og så en enkelt mishandlet tilbremsning som dog lod sig rede, og så er der udluftningen.
Generelt synes jeg at bremse systemerne er meget pålidelige og tilgiver en del.

For en del år kørte jeg i en Mitsubishi space wagon. Det var den helt nye model som kom i 1998. Det første år fik den skiftet skiver foran 2 gange og afdrejet dem et par gange på cirka 15.000km. Da det tredje sæt kom på fortalte værkstedet at der var kommet en ny type som skulle holde bedre. De fungerede fejlfrit til bilen blev solgt et par år senere.

Moralen er at også originale skiver kan være dårlige.
Har kørt Volvo 8V, 10V, 12V, 16V, 20V og 24V
Farve 417 - hvad ellers...
Brugeravatar
Volvo4life
Elitebruger
Elitebruger

Geografisk sted: København

Indlægaf lostviking » tors dec 30, 2010 2:55 am

Spareparts i stenløse , der kan man også få prisliste i excel form.Mener da at min svoger har en ..
men priserne variere jo lidt

Engang havde han den også til downloads..
lostviking
Bruger
Bruger

Indlægaf schimann » tors dec 30, 2010 11:39 am

De findes stadig til download, bare PDF format nu

http://www.spare-parts.dk/kataloger.aspx
mvh

Per Schimann Hansen
-----------------------------------------------------
V70 2,5 l 144 hk man.gear årgang 98
http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=80524

Kilometerstand : 425000
Brugeravatar
schimann
Erfaren bruger
Erfaren bruger

Geografisk sted: Nordjylland

Indlægaf kent d » fre jan 07, 2011 19:14 pm

Hej jeg købte skiver og klodser hos volvo OG de hyler og skrier s..... som en ht bus har ikke kunde få dem til at holde op men fik a vide brambo skiver og ate klodser så virker det bare :!:
Brugeravatar
kent d
Erfaren bruger
Erfaren bruger

Geografisk sted: københavn

Indlægaf Kenneth Poulsen » lør jan 08, 2011 15:51 pm

Og så skal man være opmærksom på at spænde sine hjulmøtrikker med en momentnøgle, den med at pløje møtrikkerne på med luftnøglen, er en sikker årsag til skæve skiver.
Der er meget store varmepåvirkninger i skiverne og de vil uværgeligt sætte sig og blive skæve, hvis møtrikkerne ikke er spændt lige meget og med korrekt moment.

Elementær viden for de fleste, men gæt hvordan jeg ved det :oops: :roll:
940 stc 1994 425.000 km
Hjemmehørende på Falster
Kenneth Poulsen
Superbruger
Superbruger

Indlægaf Klågem » lør jan 08, 2011 16:20 pm

Den sikreste måde til skæve skiver er følgende:
Kør meget på bremsen. Fra lyskryds til lyskryds. Og når man så holder stille holder man foden på bremsen. På den måde bliver bremseskiven kølet af på det område der ikke rører bremseklodserne.
Eller sagt på en anden måde. Man får en bremseskive der bliver kølet ned på ca 80% og de sidste 20 holder på varmen.
Og iflg. en eller anden klog forsker udvider eller trækker alt sig sammen ved temp.ændringer
Klågem
V70 III D5 momentum 185hk 6 gears aut. 08´
Billede

PPC-fejlkodelæser
Icarsoft VOL II

Tidligere biler:
Volvo v70 II D5 185 hk Millennium auto 2006
855 2,0 T5 263HK 382NM 94´
765 2,3 TIC 90´
745 Gle 86´
744 Gle 84´
744 Turbo 84´
121 quick 67´
Brugeravatar
Klågem
Elitebruger
Elitebruger

Geografisk sted: 9690-Jammerbugten

Indlægaf ginge123 » ons jan 12, 2011 17:28 pm

Prøvede for "sjov" for et halv års tid siden at købe skiver+klodser (foran) i England, da mine brembo var udtjente (var ikke 100% tilfreds med holdbarheden)
Ikke nok med det er pisse billigt, men de virker bare skiiie godt. De er "drilled & grooved" og så med mintex klodser. De brummer lidt når de bliver varme, men shit det bremser godt.
Mener jeg gav i omegnen af 1000-1100,- incl fragt fra England.
Brugeravatar
ginge123
Superbruger
Superbruger

Indlægaf nesnomissen » søn feb 27, 2011 11:29 am

Hej jeg har en V70 T5, og købte de billige skiver hos Spare-parts.dk, og de er altså blevet skæve ved én hård opbremsning. inden jeg skiftede sad der originale skiver på, og de kunne holde til hårde opbremsninger. men du kan jo købe de dyre orginale til front, og de billige til bagenden, da de ikke belastes så hårdt. Jeg køber ihvertefald de originale her ved næste skift.
nesnomissen
Bruger
Bruger

Geografisk sted: Højslev Kirkeby

Indlægaf volvobrynk » søn feb 27, 2011 19:49 pm

Hej

Det med skæve skiver, har jeg også noget at byde ind med. Nogle af de ting jeg høre i byder ind med lyder lige rigeligt kunstigt/søgte, men nogle er uomtvistelig facts:

God kvalitet, er altid pengene værd!
Tilbud er når man køber godt billgt! Men det er ikke godt at købe billig!

Jeg handler alle mine stumper ved:

Classic Volvo Parts, Ulrik (Hammel)
Volvo Reservedele/Spare-parts.dk, Søren (Stenløse)
Gadbjerg Reservedelslager, Christian
Cvi-automotive.se, Sverige

Jeg har aldrig haft noget at klage nævneværdigt over! Slet ikke på service og bremsedele!!

Mht. skæve skiver, der er mange måder at få skæve skiver på, og den ensete der er sikker er at de bliver varme og der ved slår sig! Den med at spænde hjul med luftnøgle, kan jeg næsten garantere ikke passer. Stålfælge blive på fabrikken bliver monteret med en kalibreret luftnøgle, bla andet på Jaguar, opel og vauxhall. Disse biler har med garanti ikke mere skæveskiver end andre biler. Jeg spænder ofte stålfælge med luftnøgle, og efter kontrolere med moment. Min luftnøgle passer næsten værd gang. Den spænder ca 10Nm, når den stå på den laveste trin.
Opel har de billigste bremsedele (kadett), men har af af den grund alene, ikke flere fejl på deres bremser. Det er til en hver tid brugen og kvalitet sammenhængende, der er afgørende for levetiden!
Man kan misbruge alle dele ihjel, men ved at varme dem langsomt op og bruge dem varsomt de første ca. 200km kan man forlænge deres levetid, og forhindre at de bliver skæve til med.

Jeg må lige tilføje dette er en af de bedste citater her fra i lang tid:

DER er altså nogen ting man ikke sparer på f.eks kondomer og bremsedele !!
Volvo, Det er noget der duer!!!

Volvo Amazon B20 '69
Volvo 142 B20 '69
Volvo 164 "Volvobrødernes 164'er" '73
Volvo Amazon "Volvobrødernes Amazon" '70
Volvo Amazon V8 "Amazing Amazon" '65
volvobrynk
Elitebruger
Elitebruger

Geografisk sted: 5700 Svendborg/Tved

Indlægaf Bronco » man feb 28, 2011 6:41 am

Bremsestøv har ikke noget med skiverne at gøre !! Det kommer fra klodserne !!!!
Nå men bortset fra det så ville Jeg i dit tilfælde til enhver tid vælge at købe ALLE mine Volvodel hos SvenskeBil i Fårevejle mage til seriøst firma er meget svært at finde. Altså her i i Jylland har vi kun Gadbjerg Reservedelslager som kommer på højde med dette firma..
Mvh. Niels
121 original årg 65
740 st ct car årg 87
245 st car årg 77 projekt 3.0 aut
Brugeravatar
Bronco
Elitebruger
Elitebruger

Geografisk sted: 7080 Børkop

Foregående

Tilbage til Styretøj, Hjul og Bremser