Hej
Det med skæve skiver, har jeg også noget at byde ind med. Nogle af de ting jeg høre i byder ind med lyder lige rigeligt kunstigt/søgte, men nogle er uomtvistelig facts:
God kvalitet, er altid pengene værd!
Tilbud er når man køber godt billgt! Men det er ikke godt at købe billig!
Jeg handler alle mine stumper ved:
Classic Volvo Parts, Ulrik (Hammel)
Volvo Reservedele/Spare-parts.dk, Søren (Stenløse)
Gadbjerg Reservedelslager, Christian
Cvi-automotive.se, Sverige
Jeg har aldrig haft noget at klage nævneværdigt over! Slet ikke på service og bremsedele!!
Mht. skæve skiver, der er mange måder at få skæve skiver på, og den ensete der er sikker er at de bliver varme og der ved slår sig! Den med at spænde hjul med luftnøgle, kan jeg næsten garantere ikke passer. Stålfælge blive på fabrikken bliver monteret med en kalibreret luftnøgle, bla andet på Jaguar, opel og vauxhall. Disse biler har med garanti ikke mere skæveskiver end andre biler. Jeg spænder ofte stålfælge med luftnøgle, og efter kontrolere med moment. Min luftnøgle passer næsten værd gang. Den spænder ca 10Nm, når den stå på den laveste trin.
Opel har de billigste bremsedele (kadett), men har af af den grund alene, ikke flere fejl på deres bremser. Det er til en hver tid brugen og kvalitet sammenhængende, der er afgørende for levetiden!
Man kan misbruge alle dele ihjel, men ved at varme dem langsomt op og bruge dem varsomt de første ca. 200km kan man forlænge deres levetid, og forhindre at de bliver skæve til med.
Jeg må lige tilføje dette er en af de bedste citater her fra i lang tid:
DER er altså nogen ting man ikke sparer på f.eks kondomer og bremsedele !!